کد خبر : 34328
تاریخ انتشار : دوشنبه 8 آبان 1402 - 13:04

۲۰ هزار شهروند تبریزی، مخاطب ششمین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی تبریزیم

۲۰ هزار شهروند تبریزی، مخاطب ششمین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی تبریزیم

دبیر ششمین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی تبریزیم از اجرای نمایش‌های راه‌یافته به مرحله رقابتی در ۱۰۰ نقطه شهر برای تماشای شهروندان تبریزی خبر داد.

رامین راستی در آیین اختتام این جشنواره گفت: ششمین دوره جشنواره پس از وقفه چندساله در حالی برگزار شد که در سال‌های اخیر و مرور زمان، در آستانه فراموشی بود.

راستی با اشاره به همت و تلاش سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز برای سرپانگه‌داشتن این جشنواره گفت: با پای کار آمدن و حمایت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز، شهرداری و شورای اسلامی شهر و دیگر نهادها امیدواریم که هفتمین دوره جشنواره سراسری تئاتر خیابانی تبریزیم تبدیل به یک رویداد بین‌المللی شود.

دبیر ششمین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی تبریزیم درباره آثار ارسالی به جشنواره گفت: طی این جشنواره، مجموع ۱۲۷ اثر از ۳۵ شهر و ۱۷ استان در قالب ۲۳ گروه شرکت کردند که ۱۵ اثر در بخش مسابقه، ۵ اثر در بخش کودک و ۳ اثر در بخش آیینی به مرحله نهایی این جشنواره راه یافتند.

راستی افزود: در مرحله رقابتی این جشنواره، گروه‌هایی از استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، زنجان، ایلام، اصفهان، گیلان، کردستان، لرستان، تهران و خوزستان حضور داشتند.

وی در ادامه از زحمات هیئت بازبینی این جشنواره، آقایان پژمان شاهوردی، فرزاد تقی‌لر و سیروس مصطفی قدردانی کرد.

راستی با اشاره به‌ تماشاگران ۲۰ هزار نفری و اجرای نمایش‌ها در مناطق مختلف شهری به‌ویژه مناطق کم‌تر توسعه‌یافته شهر گفت: نمایش‌های راه‌یافته به مرحله رقابتی در ۱۰۰ نقطه شهر به تماشای شهروندان تبریزی درآمدند که ۸۰ نمایش در نقاط کم برخوردار شهر اجرا شد.

وی باتوجه به حضور بانوان کارگردان با آثاری در حوزه دفاع مقدس و شایسته توجه ویژه بودن این امر افزود: نگاه هنرمندانه در نشر مظلومیت غزه و استکبار نشان از آگاهی هنرمندان این جشنواره داشتند.

دبیر ششمین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی تبریزیم در پایان اذعان کرد: تبریز، پایتخت تشیع جهان به‌خاطر این رویداد ارزنده به خود بالید که میزبان هنرمندانی از سراسر ایران‌زمین بود.

ششمین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی تبریزیم به‌همت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز، با همراهی شهرداری و شورای اسلامی شهر، به ویژه شهرداری منطقه ۱، منطقه ۲ و سازمان سیما منظر با حضور ۲۳ گروه تئاتر از ۳۵ شهر از ۱۰ استان و ۲۵۰ هنرمند به رویدادی ماندگار طی روزهای پنجم تا هفتم آبان ماه تبدیل شد.

()


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.