توقف مازوت سوزی در اراک / قطع مازوت تمام واحدهای نیروگاه حرارتی شازند

توقف مازوت سوزی در اراک / قطع مازوت تمام واحدهای نیروگاه حرارتی شازند

آی نیوز – مازوت سوزی در تمام واحدهای نیروگاه حرارتی شازند اراک در استان مرکزی متوقف شد.

به گزارش آی نیوز ، رییس امور آزمایشگاه‌های اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: مازوت سوزی در تمام واحدهای نیروگاه حرارتی شازند از ساعاتی پیش متوقف شد.

علیرضا محرابیان اظهار کرد: مازوت‌سوزی با تخصیص گاز توسط شرکت ملی گاز انجام و ۲ واحد نیروگاهی که از این سوخت مصرف می‌کرد نیز قطع شد.

وی بیان کرد: هم‌اکنون سوخت نیروگاه حرارتی شازند از چهار واحد نیروگاه، ۲ واحد گازسوز، یک واحد در حال تعمیرات اساسی و یک واحد دیگر نیز به علت عدم تخصیص سوخت گاز (پلمب مازوت) از مدار تولید خارج است. / مهر

توقف مازوت سوزی در اراک توقف مازوت سوزی در اراک

آی نیوز – مازوت سوزی در تمام واحدهای نیروگاه حرارتی شازند اراک در استان مرکزی متوقف شد.

در هفته های گذشته در چند نوبت گروهی از شهروندان اراک در اعتراض به استفاده از مازوت در نیروگاه شازند که به آلودگی شدید هوای این کلانشهر منجر شده در محوطه باغ ملی این شهر تجمع کردند.

«علی‌اکبر اسدی»  معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی با بیان اینکه حذف مازوت‌سوزی نیروگاه مطالبه به حق مردم اراک و شازند است، گفت: هدف از این نشست رساندن صدای دغدغه مردم اراک به گوش مسئولان کشوری است.

«علی‌اکبر اسدی»  در نشست کارگروه کاهش آلودگی هوای اراک، افزود: اظهار نظر برخی افراد در سطح کشور در خصوص بی‌اثر بودن مازوت‌ در آلایندگی بی‌اساس است و باید حقایق از طریق سازمان حفاظت از محیط‌ زیست مطرح و پیگیری شود ‌و از طرف این سازمان اثرگذار بودن مازوت سوزی باید اعلام رسمی شود.

طبق قانون هوای پاک محل تولید آلایندگی خود باید نسبت به کاهش و حذف آن اقدام کند با این حال از وزارت نفت خواسته شده مازوت با سولفور پایین تولید کند .

در شهرهایی مانند اراک که مشکل آلودگی هوا دارند نیاز است دستور داده شود مازوت سوزی انجام نشود و در مقابل تولید برق را در این شهرها کاهش داد و تقاضای ارائه این پیشنهاد از طرف سازمان حفاظت از محیط‌ زیست به شورای عالی امنیت را داریم. ()


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.