کد خبر : 35246
تاریخ انتشار : یکشنبه 8 بهمن 1402 - 12:12

انتخابات پیش رو و افزایش مشارکت مردم

انتخابات پیش رو و افزایش مشارکت مردم

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامیو ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، قرار است در روز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ در ایران برگزار شود.
بررسی‌های شورای نگهبان در خصوص داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی تا ۱۹ بهمن ادامه داشت.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در حالی در روز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد که شور و حال انتخاباتی در جامعه از اهمیت بسزایی برخوردار است.

داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری که صلاحیت‌شان از سوی شورای نگهبان تایید نشده است، طبق قانون می‌توانند از تاریخ ۶ الی ۹ بهمن (طی ۳ روز) از طریق سامانه داوطلب اعتراض خود را ثبت کنند.
به گفته وبسایت ، بررسی صلاحیت‌های داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری بر اساس قانون توسط فقهای شورای نگهبان در دو بخش شرایط علمی و شرایط عمومی انجام می‌گیرد و عمده داوطلبانی که صلاحیت‌شان احراز نشد، از شرایط علمی لازم برخوردار نبودند.
در انتخابات مجلس شورای اسلامی، ۲۹۰ نماینده برای دوره‌ای پنج ساله انتخاب خواهند شد و در انتخابات مجلس خبرگان رهبری نیز ۸۸ نفر برای دوره‌ای هشت ساله از سوی مردم انتخاب می شوند.
علی رغم افزایش تورم و مشکلات اقتصادی و نیز برخی اختلافات سیاسی و اجتماعی، می توان با ایجاد اعتماد و امید در مردم، افزایش انگیزه و شور و شوق انتخاباتی مانند برگزاری مناظرات و گفتگوهای آزاد بین نامزدها و…، تسهیل و فراهم کردن امکانات لازم برای رای دادن و همچنین جلب نظر و مشارکت اقشار مختلف جامعه و نیز استفاده از ظرفیت های فضای مجازی در مردم، انگیزه و حضور آنها برای شرکت در انتخابات را افزایش داد.

 

  ()


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.