کد خبر : 390
تاریخ انتشار : دوشنبه 18 شهریور 1392 - 7:37

نمایشگاه عکس علمای معاصر پشتوانه فکری و معنوی جامعه را تضمین می کند

نمایشگاه عکس علمای معاصر پشتوانه فکری و معنوی جامعه را تضمین می کند

 رئیس مرکز اسناد ملی شمالغرب کشور با اشاره به برپایی نمایشگاه عکس علما و اندیشمندان معاصر جهان اسلام تحت عنوان «روایت فرزانگی» در تبریز، اظهار داشت: نمایشگاه هایی مانند نمایشگاه روایت فرزانگی پشتوانه فکری و معنوی جامعه را تضمین می کند.

 

به گزارش روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی
عزیز جوانپور در حاشیه بازدید از نمایشگاه عکس «روایت فرزانگی» در تبریز، افزود: این نمایشگاه برای بازدیدکنندگان به ویژه نسل جوان پیشینه ذهنی ایجاد می کند که مفاخر دینی برجسته ای داشته ایم.

وی تصریح کرد: این نمایشگاه با ارائه تصاویر مستند از علما نشان می دهد که عظمت و عزتی که نصیب ایران اسلامی شده در سایه تلاش عالمان وارسته و فرهیخته ای بوده که توانسته اند معنویت و ارزش های عالی را در جامعه ریشه دار کنند.

جوانپور با تاکید بر اینکه وجود چنین علمای برجسته ای توانسته فضایل اخلاقی و معنویات را در جامعه نهادینه کند، خاطرنشان کرد: این علما و امثال چنین اندیشمندان اسلامی هویت فرهنگی ما در گذشته هستند که باید منش آنها چراغ راه آینده و نسل کنونی قرار گیرد.

رئیس مرکز اسناد ملی شمالغرب کشور یادآور شد: برای رونق این فضایل و معنویات امروز باید زندگی، رفتار و سلوک علما الگو قرار گرفته و لحظه لحظه زندگی این بزرگواران به عنوان سرمشق به علاقمندان نشان داده شود.

جوانپور ضمن قدردانی از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی در برگزاری این نمایشگاه در تبریز، اظهار امیدواری کرد: برگزاری چنین فضاهای نمایشگاهی در کشور فرصت مناسبی برای بهره مندی عموم مردم به ویژه نسل جوان از برکات علما و اندیشمندان خواهد بود.

یادآور می شود، نمایشگاه عکس علمای معاصر جهان اسلام (روایت فرزانگی) از تاریخ ۱۲ الی ۱۹ شهریور ماه و از ساعت ۹ صبح لغایت ۲۱ در خیابان فارابی شمالی(چایکنار)، نرسیده به پل شهید بهشتی، کوچه پروین اعتصامی خانه پروین اعتصامی آماده بازدید علاقمندان خواهد بود.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.