کد خبر : 4330
تاریخ انتشار : دوشنبه 23 آذر 1394 - 7:43

هوشمندسازی ترافیک، جزو نیازهای اساسی تبریز است

هوشمندسازی ترافیک، جزو نیازهای اساسی تبریز است

 معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری، هوشمندسازی ترافیک در تبریز را یکی از نیاز های اساسی این شهر دانست.

به گزارش آی نیوز، یعقوب وحید کیا با اشاره به تعداد خودروها در خیابان های تبریز گفت: هم‌اکنون حدود ۵۵۰ تا ۶۰۰هزار خودرو شخصی، در تبریز در حال تردد هستند؛ در بخش حمل‌ونقل عمومی نیز حدود هزار دستگاه اتوبوس و ۱۲هزار تاکسی در این شهر تردد می‌کنند که این تعداد خودرو، نیاز به کنترل و مدیریت دارد تا در عبور و مرور در سطح شهر، مشکلی پیش نیاید.
وی افزود: یکی از راه هایی که می تواند در کنترل و مدیریت ترافیک شهر موثر باشد، بحث آی تی اس و هوشمند سازی نظارت بر حمل و نقل ا ست که به عنوان برنامه ای راهبردی، مدنظر شهرداری تبریز است.
معاون حمل ونقل شهردار تبریز با بیان مشکلات موجود در اجرای این برنامه گفت: مهم ترین مشکلی که در این زمینه وجود دارد، هزینه بر بودن این طرح از نظر نرم افزاری و سخت افزاری است و حدود ۲۰۰میلیارد ریال اعتبار نیاز است تا بتوانیم دوربین های کنترل سرعت و سایر تاسیسات مورد نیاز این حوزه را از خارج از کشور، تامین کنیم.
وحیدکیا، ادامه داد: باوجود پیش‌بینی در ماده ۲۳قانون جرایم رانندگی مبنی بر پرداخت سهم شهرداری از این جرایم، این سهم هنوز پرداخت نشده است و این در حالی است که برای تامین ناوگان و هوشمندسازی، قرارداد بسته و زیر بار تعهد رفته‌ایم و پیمانکاران از ما مطالباتی دارند و برای تامین بخشی از هزینه‌ها، نیاز به بحث جرایم داریم .
وی بار دیگر تاکید کرد: با وجودی که در تبریز، از چند سال پیش مرکز کنترل ترافیک راه‌اندازی شده، اما لازم است همه مقاطع و معابر تبریز را زیرپوشش دوربین‌ها قرار دهیم. در حال حاضر نیز حدود ۶۰درصد کار انجام شده و بقیه نیازمند تامین اعتبار است .

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.