کد خبر : 4949
تاریخ انتشار : دوشنبه 17 اسفند 1394 - 7:02

استفاده از تصاویر تبریز در سامانه های الکترونیکی شهرداری

استفاده از تصاویر تبریز در سامانه های الکترونیکی شهرداری

 به منظور تامین اساسی ترین نیازمندی اطلاعاتی پروژه های پژوهشی، مطالعاتی و عمرانی شهر تبریز، جدیدترین و دقیق ترین عکس های هوایی تبریز تهیه شده و در سامانه های الکترونیکی شهرداری بکار گرفته می شود.

به گزارش آی نیوز به نقل از سازمان آمار و فناوری اطلاعات شهرداری تبریز، رضا پاک نهاد با اعلام این خبر افزود: این پروژه جهت به روز کردن عکس های هوایی قدیمی و شناسایی املاک و مستغلات در حاشیه های فاقد نقشه شهر تبریز، توسط این سازمان طراحی و اجرا شده و نتایج اولیه آن آماده شده است. این نقشه ها در خدمت حوزه های مختلف شهرداری از جمله شهرسازی و معماری، عمران، حمل و نقل و ترافیک، نهادها و ادارات دولتی و شرکت های خصوصی و همچنین بخش های پژوهشی و مطالعاتی برای شناسایی دقیق املاک قرار می گیرد.
پاک نهاد اجرای این پروژه را از اهداف اولیه شهر هوشمند عنوان کرد و گفت: این پروژه جهت شناسایی املاک و مستغلاتی که از سال ۱۳۸۰ به بعد دچار تغییرات اساسی هندسی و معماری شده اند اجرا شده است و طبق برنامه ریزی و اعلام کارشناسان این سازمان وسعت این پروژه بالغ بر ۱۰۰ هزار هکتار و شامل محدوده و حریم تبریز است و فاز اصلی این پروژه با اعتباری بالغ بر۱۳ میلیارد ریال شروع شده و عملیات تبدیل عکس های هوایی به نقشه رقومی با مقیاس ۱/۱۰۰۰ در حال اجراست.
پاک نهاد با اشاره به کیفیت بالای این تصاویر ابراز امیدواری کرد که تصاویر هوایی تبریز رقیب جدی برای تصاویر گوگل شود و به عنوان مرجعی قابل اعتماد برای ممیزی تبریز در حوزه های مختلف تبدیل شود.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.