کد خبر : 5075
تاریخ انتشار : شنبه 21 فروردین 1395 - 5:47

مرمّت عمارت تاریخی شهرداری تبریز، به زودی آغاز می‌شود

مرمّت عمارت تاریخی شهرداری تبریز، به زودی آغاز می‌شود

 شهردار منطقه ۸ تبریز از اتمام مراحل مطالعات طرح مرمّت عمارت تاریخی شهرداری تبریز خبر داد.

به گزارش آی نیوز به نقل از شهرداری منطقه ۸ تبریز، علی مدبر گفت: مطالعات طرح مرمتی این بنا توسط مشاور مربوطه به اتمام رسیده و به محض مساعد شدن شرایط آب و هوایی، شهرداری منطقه ۸ پروژه مرمت این بنای ارزشمند را در چند مرحله به انجام خواهد رساند.
وی اضافه کرد: شهرداری منطقه هشت تبریز به عنوان میراث دار هویّت کهن این شهر و همچنین پاسدار بافت تاریخی ، مرمت عمارت با شکوه ساعت را در اولویت کاری پروژه های سال ۹۵ قرار داده و این پروژه بر اساس برنامه زمان بندی شده و در راستای اهداف گردشگری  تبریز ۲۰۱۸ اجرا خواهد شد.
شهردار منطقه تاریخی فرهنگی تبریز خاطرنشان کرد: بر اساس اولویت بندی طرح مرمتی، این پروژه در چند بخش اجرا خواهد شد که عملیات رطوبت‌زدایی از بنا و تقویت پی و فونداسیون ساختمان در اولویت های نخست است.
مدبر اظهار داشت: حفاظت ساختمان از خطرات تهدید کننده در اولویت نخست بوده و همزمان نسبت به مرمت ۷۵ درب و پنجره در تمامی وجوه این بنا اقدام خواهد شد.
معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه ۸ نیز از آمادگی این معاونت جهت آغاز پروژه به محض مساعد شدن وضعیت آب و هوایی خبر داده و افزود: مرمّت و پاک سازی نماهای این ساختمان نیز در اولویت بعدی طرح مرمت عمارت شهرداری تبریز است.   


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.