کد خبر : 5077
تاریخ انتشار : شنبه 21 فروردین 1395 - 6:07

توسعه فضای سبز تبریز به طور تخصصی ادامه دارد

توسعه فضای سبز تبریز به طور تخصصی ادامه دارد

 مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز تبریز از وجود ۱۰۰ گونه گیاهی در تبریز خبر داده و گفت: در پی افزایش تنوع گیاهی در سطح فضای سبز تبریز هستیم.

به گزارش آی نیوز سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری تبریز، مهندس محمدحسین حسن زاده با بیان این مطلب اظهار داشت: وجود این تعداد گونه گیاهی در حالی است که ما می توانیم این تنوع گونه ای را به ۵۰۰ مورد از انواع گیاهان برسانیم.
وی با اشاره به ضرورت کاشت گونه های بومی در منطقه ، تصریح کرد: به همین منظور با همکاری دانشگاه تبریز به این نتیجه رسیده ایم که نباید تعدادی از گونه های گیاهی در تبریز کاشته شود.
مهندس حسن زاده یادآور شد: رویکرد سازمان پارکها و فضای سبز تبریز بر این پایه است تا گونه هایی که دارای آفت خاصی هستند را محدود کنیم.
مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز تبریز ادامه داد: قصد داریم گونه های بومی مثل چنار، بلوط، قلمه و…را توسعه داده و کاشت آنها را در سطح تبریز افزایش دهیم.
وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود دقت را نحوه کاشت نهاده ها را به عنوان یک علم عنوان کرده و افزود: مثلا باید دقت داشته باشیم که هر گونه در کجا کاشته شود و یا در مجاورت آن چه گونه دیگری بهتر است کاشته شود.
مهندس حسن زاده با بیان اینکه طی سالیان قبل نحوه کاشت درختان به طور سلیقه ای انجام می یافت، گفت: در حال حاضر سازمان پارکها و فضای سبز تبریز ، تخصصی ترین مجموعه در شهرداری تبریز است که سعی داریم با بکارگیری داشن روز و روش های علمی، توسعه فضای سبز را با رویکرد علمی تحقق بخشیم.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.