کد خبر : 5295
تاریخ انتشار : یکشنبه 26 اردیبهشت 1395 - 4:52

اعطای تسهیلات به متقاضیان پروانه ساختمانی در بافت‌های فرسوده

اعطای تسهیلات به متقاضیان پروانه ساختمانی در بافت‌های فرسوده

 شهردار تبریز از اعطای تسهیلات به شهروندان متقاضی پروانه ساختمانی در بافت‌های فرسوده خبر داد.

به گزارش آی نیوز، دکتر صادق نجفی، در توضیح این خبر گفت: نوسازی و بازسازی بافت فرسوده در تبریز، از مهم‌ترین دغدغه‌های شهرداری است؛ چرا که تبریز با داشتن ۲۵۰۰ هکتار بافت فرسوده، از شهرهایی است که در مواقع بحرانی می‌تواند بسیار آسیب پذیر باشد و  شهرداری در صدد است با اعطای سیاست‌های تشویقی به شهروندان ساکن در این مناطق، گامی مؤثر در راستای نوسازی و بهسازی این بخش‌ها بردارد.
وی ادامه داد: بر این اساس، شهروندانی که در بافت فرسوده ساکن هستند، می‌توانند با مراجعه به شهرداری منطقه سکونت خود، بدون پرداخت هیچ گونه عوارضی، پروانه ساختمانی دریافت کنند.
شهردار تبریز، همچنین متذکر شد: طبق هماهنگی‌های صورت گرفته با وزارت مسکن و شهرسازی، شهروندان در قبال ارائه این پرونده‌ها به بانک‌های عامل، می‌توانند برای نوسازی ملک خود، وام دریافت کنند.
دکتر نجفی، در بخش دیگری از سخنان خود، به اجرای طرح جایگزین در مناطق حاشیه نشین شهر اشاره کرد و گفت: یکی دیگر از مشکلات تبریز، وجود ۲۵۰۰ هکتار بافت حاشیه نشین است و شهرداری تبریز در این زمینه نیز، اقدامات قابل توجهی را آغاز نموده است.
وی در توضیح این برنامه‌ها،  اظهار داشت: در فاز اول طرح تثبیت سکونت گاه‌های حاشیه نشینان، ۲۰۰ واحد مسکونی در آینده نزدیک به بهره برداری می‌رسد و همزمان با تحویل این واحدها، عملیات اجرایی ۶۰۰ واحد دیگر در شهرک اندیشه، آغاز می‌شود.
شهردار تبریز با اشاره به اینکه تبریز، از حیث جمعیت و گستره، دومین شهر حاشیه‌نشین کشور است، اظهار امیدواری کرد اقدامات دامنه‌دار شهرداری و شورای اسلامی شهر تبریز، زمینه‌های حل این معضل را در یک چشم‌انداز مشخص، فراهم کند.

 


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.