کد خبر : 5307
تاریخ انتشار : دوشنبه 27 اردیبهشت 1395 - 6:52

کلینیک دامپزشکی دانشگاه تبریز افتتاح شد

کلینیک دامپزشکی دانشگاه تبریز افتتاح شد

کلینیک دانشکده دامپزشکی دانشگاه تبریز در شهر خسروشهر افتتاح شد.

به گزارش آی نیوز، قائم مقام دانشگاه تبریز در آیین افتتاح این کلینیک گفت: اقتصاد مقاومتی یک اقتصاد درون زا و متکی به ظرفیت های خود کشور است که تمام مولفه های توسعه، رشد، تعالی جامعه و … را با خود به همراه دارد و افتتاح کلینیک دامپزشکی دانشگاه تبریز، در همین راستا و بهره گیری از پتانسیل های علمی دانشگاه جهت حل مشکلات جامعه در حوزه روستائیان دارد.
دکتر حمیدرضا قاسم زاده افزود: تهیه غذای سالم از نیازهای اساسی انسان ها است و دام در تامین غذای آدمی مهم ترین عامل است؛ اما آنچه سلامت دام ها را تامین می کند، بهداشت و دامپزشکی است و احداث کلینیک دامپزشکی در این منطقه از استان اقدام مبارکی است که توسط دانشکده دامپزشکی صورت گرفته است.
وی متذکر شد: دانشگاه تبریز با تمام توان از فعالیت های دانشکده دامپزشکی حمایت می کند و انتظار دارد که در آینده ای نه چندان دور، کلینیک دامپزشکی این دانشگاه به یکی از مهم ترین کلینیک های استان و کشور تبدیل شود و این مهم در سایه تلاش و کوشش همکاران ممکن است.
رییس دانشکده دامپزشکی دانشگاه تبریز نیز در این آیین ضمن تقدیر از تمام عواملی که در افتتاح و تجهیز کلینیک دامپزشکی مشارکت داشتند، گفت: این کلینیک در فضایی به وسعت ۱۲۰ متر مربع و با هزینه ای بالغ بر یک میلیارد ریال در خسروشهر افتتاح شده و در این راستا، شورای شهر آذرشهر نیز مساعدت های خوبی انجام دادند که از آنها نیز تقدیر می شود.
دکتر جواد اشرفی، افزود: این کلینیک دارای بخش های داخلی، جراحی دام، آزمایشگاه، طیور، رادیولوژی و سونوگرافی بوده و به صورت ثابت، یک عضو هیات علمی بخش علوم درمانگاهی و یک دامپزشک عمومی در اینجا حضور خواهند داشت و از جمله خدمات آن می توان به ارایه خدمات دامپزشکی به اهالی منطقه، حضور کارورزان رشته دامپزشکی دانشگاه و دانشجویان کارآموز، انجام آزمایشات تشخیصی مربوط به دام و طیور و … اشاره کرد.
اضافه می نماید: در این مراسم دکتر سید حسین جارالمسجد و دکتر حسین حملی اساتید دانشکده دامپزشکی دانشگاه تبریز، دکتر حسنعلی مه پیکر استاد بازنشسته و پیشکسوت دانشکده دامپزشکی دانشگاه تبریز در خصوص اهمیت این رشته به سخنرانی پرداختند و امین زاده، رییس شورای شهر خسروشهر نیز اقدام دانشگاه در تاسیس کلینیک دامپزشکی در این شهر را کاری ارزشمند عنوان و از دست اندرکاران آن تقدیر کرد.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.