کد خبر : 5378
تاریخ انتشار : پنجشنبه 13 خرداد 1395 - 5:00

پیام شهردار تبریز به مناسبت سالروز رحلت امام خمینی(ره) و قیام تاریخی ۱۵ خرداد

پیام شهردار تبریز به مناسبت سالروز رحلت امام خمینی(ره) و قیام تاریخی ۱۵ خرداد

شهردار تبریز با صدور پیامی، فرارسیدن ایام ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی را تسلیت گفته و سالروز قیام تاریخی ۱۵ خرداد را گرامی داشت.

به گزارش آی نیوز، در پیام دکتر صادق نجفی آمده است: با گذشت ۲۶ سال از عروج ملکوتی مصلح کبیر قرن و طلایه‌دار اسلام ناب محمدی(ص) در عصر حاضر، پرتو ایمان، غرور، خودباوری و امید هنوز در دل ملل ستمدیده جهان فروزان است.
در ادامه خاطرنشان شده است: یادآوری فراق پیر جماران، اگرچه جانکاه است، اما گرامیداشت آن، جلوه زیبایی است از پایمردی و اعتقاد راسخ آحاد جامعه، به خصوص نسل جوان به آرمان های امام امت(ره).
نجفی در ادامه با اشاره به این‌که تاثیر امواج خروشان انقلاب رهایی‌بخش و اسلامی امام راحل، اکنون مرزهای تفکر قرن معاصر را درنوردیده است، آورده است: امروز، ملل آزاده با الگو قرار دادن روح آزادی‌خواه آن پیر فرزانه، زنجیرهای سلطه جهانخواران را گسسته و به سوی آزادی، هویت و استقلال می‌شتابد.
شهردار تبریز همچنین با گرامی‌داشت قیامت تاریخی ۱۵ خرداد آورده است: یوم‌الله ۱۵ خرداد ۴۲ یادآور روزی است که یکی از حرکت‌های ماندگار مردمی در دفاع از «استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی» شکل گرفت. روزی که به عنوان مبدا نهضت امام(ره) و تجلی پیوند ناگسستنی توده‌های عظیم این دیار با ارزش های دینی و انقلابی، تا همیشه تاریخ در تقویم‌ ذهن و ضمیر ایران اسلامی، خواهد درخشید.
دکتر نجفی تاکید کرده است: امروز، انقلاب اسلامی ایران، با رهبری مدبرانه مقام عظمای ولایت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، راه آن پیر فرزانه را با صلابت هرچه تمام می‌پیماید.
شهردار تبریز در پایان با گرامیداشت فرارسیدن بیست و هفتمین سالروز ارتحال ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران متذکر شده است: ایمان داریم که عاشقان امام خمینی (قدس‌السره‌الشریف) ۱۴ خرداد با حضوری شکوهمند و تاریخی در مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال آن امام راحل، باردیگر وحدت کلمه، یکپارچگی وانسجام خود را در حفظ آرمان ها و ارزش های ماندگار امام خمینی (ره) به جهانیان نشان خواهند داد.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.