کد خبر : 5380
تاریخ انتشار : یکشنبه 16 خرداد 1395 - 6:39

کاشت ۲۱۰ هزار اصله درخت در عباس میرزا

کاشت ۲۱۰ هزار اصله درخت در عباس میرزا

 مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری تبریز با اشاره به زیبایی کم نظیر تفرجگاه بزرگ عباس میرزا در بهار امسال گفت: دشت شقایق این تفرجگاه در کنار فضای سبز کم نظیر، منظره ای بدیع را پدید آورده است.

به گزارش آی نیوز به نقل از سازمان پارکها و فضای سبز تبریز، مهندس محمدحسین حسن زاده با بیان این مطلب اظهار داشت: پروژه بزرگ عباس میرزا تنها به عنوان یک پارک به محسوب نشده و بیش از آن ما با دید کاربری یک جنگل وسیع به آن چشم داریم.
وی با بیان اینکه هم اکنون کار کاشت پلاک ۱۷۹ عباس میرزا به اتمام رسیده است، افزود: تنها در نقاطی که تملک نشده و دارای معارض است کاشت درخت انجام نشده است.
مهندس حسن زاده از کاشت ۲۱۰ هزار اصله درخت در تفرجگاه جنگلی عباس میرزا خبر داده و گفت: این درختان شامل گونه های مختلف از جمله کاج سیاه، سنجد، اقاقیا، عرعر، زبان گنجشک، سرو و… است.
مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به امکانات موجود در فاز یک عباس میرزا ، تصریح کرد: این امکانات شامل نمازخانه، وسایل بازی کودکان، سرویس بهداشتی، بازیکده سرپوشیده خانواده ها ، آلاچیق و… است.
وی افزود: به غیر از قسمت‌های محدودی که در اختیار اشخاص و مالکان خصوصی است، عملیات جنگلکاری پلاک ۱۷۹ با جدیت و پیگیری به انجام رسیده است.
مهندس حسن زاده پروژه پارک جنگلی عباس میرزا با وسعت ۱۸۰۰ هکتار را از مهم‌ترین برنامه‌های فضای سبز تبریز در سال‌های اخیر خواند و گفت: این مجموعه جنگل کاری شده طی سال های آتی به عنوان یکی از اصلی ترین ریه های شهری تبریز به شمار می رود که با فضای سبز انبوه خود می تواند تاثیر بسزایی در کاهش آلودگی های هوا ایجاد کند.

 


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.