کد خبر : 5433
تاریخ انتشار : شنبه 29 خرداد 1395 - 7:38

بازدید دکتر نجفی از بافت فرهنگی تاریخی شهر تبریز

بازدید دکتر نجفی از بافت فرهنگی تاریخی شهر تبریز

 شهردار تبریز با اشاره به زلزله صبح امروز، اظهار داشت: وقوع بلایای طبیعی، اگرچه تلخ و مهیب است، اما بار دیگر، ضرورت بحث‌های مقاوم‌سازی شهری و تقویت زیرساخت‌های ایمنی شهر را متذکر می‌‌سازد.

به گزارش آی نیوز، دکتر صادق نجفی صبح امروز، در شورای مدیران شهرداری تبریز با بیان این مطلب اظهار داشت: در سه سال اخیر، عمده اقدامات عمرانی شهرداری تبریز در راستای افزایش استحکام شهری پیش مورد توجه قرار گرفته و این موضوع، در توسعه زیرساخت‌های شهری و بافت ناکارآمد شهری، مورد توجه بوده است.
دکتر نجفی با اشاره به موقعیت تبریز به عنوان  پایلوت طرح اسکان پایا اضافه کرد: امروز شاهدیم که اقدامات دامنه‌دار شهرداری تبریز، وارد قلب بافت فرسوده شهری شده و همزمان،  برنامه‌های تثبیت و انتقال حاشیه‌نشینی نیز تداوم دارد؛ در سایه این اقدامات هدفمند، تبریز، پس از مداخلات صورت‌گرفته در بافت فرسوده اطراف حرم رضوی، دومین اقدامات گسترده کشوری را در احیای بافت فرسوده داشته است.
شهردار تبریز به گام بلند شهرداری تبریز برای اسکان ۹۰۰ خانوار حاشیه‌نشین در ارم و اندیشه با هزینه  ۶  میلیارد تومان اشاره و خاطرنشان کرد: پروژه اسکان حاشیه‌نشینی ارم در ۳۰۰ واحد طراحی شده که از این تعداد، ۲۲۰ واحد آن به زودی به بهره‌برداری می‌رسد، در کنار این حرکت مهم، پروژه ۶۰۰ واحدی شهرک اندیشه، به عنوان برنامه شهرداری تبریز برای انتقال بخشی از حاشیه‌نشینی به این شهرک مورد توجه قرار گرفته است.
وی اجرای رمپ‌های خروجی از ملازینال، یوسف‌آباد و شهرک ارم به اتوبان پاسداران را از جمله اقدامات شهرداری به منظور روان‌سازی امداد و نجات و افزایش دسترسی در مواقع بحرانی خواند.
دکتر نجفی در ادامه بر لزوم ارتقای آگاهی‌ها در خصوص ارتقای نگرش ساخت‌وساز تاکید کرد و افزود: نقش رسانه‌ها در این خصوص، حساس و کلیدی است، البته تاثیرگذاری این نقش، در گرو استمرار آن است، وگرنه ارایه مطالب و اخبار و تصاویر، صرفاً در فضای ویرانی پس از زلزله، تاثیرگذار نخواهد بود.
شهردار تبریز اظهار داشت: بخش عمده‌ای از برنامه تلویزیونی «تبریزیم» آموزش‌های شهروندی را مورد توجه قرار داده که مباحث کیفی‌سازی ساخت‌و‌ساز، از محورهای مهم آن است؛ با این حال، رسیدن نتیجه مطلوب، نیازمند یک همگرایی رسانه‌ای است.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.