کد خبر : 5694
تاریخ انتشار : یکشنبه 14 شهریور 1395 - 5:55

ضرورت تصویب طرح جامع تبریز در شورای شهر

ضرورت تصویب طرح جامع تبریز در شورای شهر

 عضو شورای اسلامی شهر تبریز بر ضرورت تصویب طرح جامع شهر در صحن علنی شورای اسلامی شهر تبریز تاکید کرد.

به گزارش آی نیوز، داود امیر حقیان در صحن علنی شورای اسلامی شهر تبریز، با اعلام این مطلب گفت: در زمان ارائه طرح جامع شهر تبریز در صحن علنی شورا سوالات و ایراداتی از سوی اعضای شورای شهر بر طرح جامع وارد و مقرر شد که این طرح بعد از رفع ایرادات دوباره در صحن شورا مطرح شود.

امیر حقیان با اشاره به اینکه این طرح بر اساس قانون باید به تصویب شورای شهر تبریز برسد گفت: با توجه به عدم تصویب این طرح در شورا ضروری است طرح جامع شهر تبریز در شورای شهر ارائه و  ایرادات وارده اعضای شورا بر این طرح مورد بررسی و تصویب قرار گیرد.

وی یکی از ایرادات طرح جامع تبریز را خارج شدن ۴۰۰ هکتار از اراضی تملک شده شهرداری از محدوده شهر و قرار گرفتن آن در حریم شهر دانست و گفت: از ۷۰۰ هکتار اراضی تملک شده شهرداری در شرق تبریز ۴۰۰ هکتار در طرح جامع شهردر محدوده شهر قرار گرفته است و این مسئله باعث هدررفتن سرمایه ها و ایجاد ساخت و سازهای غیر مجاز در این منطقه خواهد شد.

امیر حقیان در ادامه با اشاره به اینکه بر اساس طرح جامع شهر قطار تبریز میانه از وسط محدوده شهر رد می شود گفت: در صورتی که اصلاحات اساسی در مسیر عبور قطار تبریز میانه از درون محدوده شهر صورت نگیرد مشکلات اساسی در توسعه شهر پدید خواهد آورد باید شورا حساسیت ویژه نسبت به این خط نشان دهد و ضروری است در خصوص این خط بازبینی اساسی صورت گیرد.

عضو شورای شهر تبریز در پایان سخنانش از شهردار تبریز درخواست نمود با توجه به وضعیت نامناسب ترلان دره سی و تنیکه دره سی طرح مطالعاتی در این خصوص را رد برنامه بودجه  سال ۹۶ تبریز مد نظر قرار دهد.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.