کد خبر : 5698
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 شهریور 1395 - 5:21

معاون حمل‌و‌نقل شهردار تبریز: روزانه ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار سفر درون‌شهری در تبریز صورت می‌گیرد

معاون حمل‌و‌نقل شهردار تبریز: روزانه ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار سفر درون‌شهری در تبریز صورت می‌گیرد

معاون حمل‌و‌نقل شهردار تبریز با اشاره به این‌که روزانه ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار سفر درون‌شهری در تبریز صورت می‌گیرد، گفت: پاسخگویی به این حجم از نیاز، در گرو توجه و حمایت ویژه مجلس محترم است.

به گزارش  آی نیوز، یعقوب وحیدکیا در نشست مشترک اعضای کمیسیون اجتماعی و نمایندگان مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر تبریز، خاطرنشان کرد: متاسفانه در تدوین قانون ششم توسعه، موضوع حمل‌و‌نقل عمومی مورد بی‌مهری قرار گرفته  به طوری که به جز بخش ریلی در حوزه شهرها، مطلب دیگری به چشم نمی‌خورد.

معاون حمل‌و‌نقل شهردار تبریز ادامه داد: از سال گذشته در بخش توسعه ریلی، هیچ رقمی از سهم دولت تحقق نیافته است؛ این در حالی است که حجم کمک‌های دولتی به بحث مترو، در دو سال اخیر، معادل ۱۰ سال پیش از آن است.

وحیدکیا به موضوع  ماده ۲۳ و ۱۵ قوانین حمل‌ونقل اشاره و خاطرنشان کرد: واریز درآمدهای شهرداری از بابت کنترل پارک خودروهای حاشیه‌ای به خزانه،  علی‌رغم فناوری‌های خاص، در هیچ یک ساز شهرهای کشور، قابلیت عملیاتی ندارد.

وی اظهار داشت: در برنامه ارایه‌شده از سوی دولت، معافیت خودروهای صفرکیلومتر از معاینه فنی، از دو سال به پنج سال افزایش یافته است که این امر قطعاً موجب کاهش ایمنی و افزایش آلودگی‌هوا می‌شود.

معاون حمل‌و‌نقل شهردار تبریز  با اشاره به روند بسیار کند وصول درآمدهای شهرداری از محل جرایم راهنمایی و رانندگی گفت: سال گذشته، تنها بخش اندکی از سهم شهرداری وصول شد و در شش ماه نخست امسال نیز هیچ رقمی وصول نشده است؛ این در حالی است که بخش مهمی از ماموریت های حوزه حمل‌و‌نقل، بر عهده شهرداری‌ها گذاشته شده است.

وی خاطرنشان کرد: علی‌رغم صراحت ماده ۱۰ قانون توسعه حمل‌و‌نقل عمومی که مسئولیت جابجایی مسافر و بار و کالا در شهر بر عهده شهرداری گذاشته شده، دولت در ابلاغیه‌های خود این مسئولیت را به آژانس‌ها،  اتحادیه‌ها وانت‌بارها سپزده است که این امر موجب آشفتگی شهرها شده بر خلاف با مصوبه مجلس محترم است.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.