کد خبر : 5834
تاریخ انتشار : یکشنبه 16 آبان 1395 - 9:27

چندکشور کاملاً در صلح به‌سر می‌برند؟/صلح‌آمیزترین کشوردنیا+اسامی

چندکشور کاملاً در صلح به‌سر می‌برند؟/صلح‌آمیزترین کشوردنیا+اسامی

شاخص‌ها نشان می‌دهند که بی‌ثباتی سیاسی در ۳۹ کشور جهان در ۱۲ ماه گذشته بدتر شده است و این مورد درباره برزیل که میزبان بازی‌های المپیک بود قابل توجه بوده است.

سرویس بین‌الملل- از درگیری در خاورمیانه و افزایش مرگ و میر ناشی از حملات تروریستی در سال ۲۰۱۶ میلادی کمتر می‌توان انتظار چندکشور واقعا در صلح به‌سر می‌برند؟/صلح‌آمیزترین کشور+اسامیداشت که کشوری در آرامش به سر ببرد.

روزنامه «ایندیپندنت» با انتشار فهرستی با توجه به شاخص صلح جهانی منتشر شده توسط موسسه اقصاد و صلح، تنها ده کشوری که به طور کامل در صلح به سر می‌برند را معرفی کرده است:

۱-بوتسوانا

۲-شیلی

۳-کاستاریکا

۴-ژاپن

۵-موریس

۶-پانام

۷-قطر

۸-سوئیس

۹- اروگوئه

۱۰-ویتنام

بنیانگذار این موسسه اظهار کرده است که در میان کشورهای مورد بررسی از نظر میزان صلح، کشورهای خاورمیانه در پایین‌ترین رتبه قرار داشته‌اند. شاخص‌ها نشان می‌دهند که بی‌ثباتی سیاسی در ۳۹ کشور جهان در ۱۲ ماه گذشته بدتر شده است و این مورد درباره برزیل که میزبان بازی‌های المپیک بود قابل توجه بوده است. در این بررسی ایسلند بار دیگر صلح‌آمیزترین کشور جهان شناخته شد و پس از آن دانمارک، اتریش، نیوزیلند و پرتغال قرار دارند. سوریه در این ارزیابی کمترین میزان صلح را دارا می باشد.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.