کد خبر : 5847
تاریخ انتشار : شنبه 22 آبان 1395 - 8:08

دکتر نجفی: کیفیت و سرعت پروژه‌های عمرانی، ریشه در مزیت فناوری‌های علمی دارد

دکتر نجفی: کیفیت و سرعت پروژه‌های عمرانی، ریشه در مزیت فناوری‌های علمی دارد

شهردار تبریز گفت: ظرفیت‌های توسعه فناوری و هوشمندسازی، در بخش‌های مختلف شهرداری تبریز فراهم است.

دکتر صادق نجفی، از چهارمین نمایشگاه بین المللی فناوری های نو و پیشرفته ربع رشیدی تبریز بازدید کرده و ضمن حضور در غرفه‌ها و بخش‌های مختلف این نمایشگاه، با مبتکران عمرانی و خدماتی و همچنین سرمایه‌گذاران حوزه فناوری شهری، دیدار و گفتگو کرد.

دکتر نجفی همچنین در گفتگو با شبکه جهانی جام‌جم، با اشاره به این که رویکرد فناوری و هوشمندسازی، نیاز مبرم اداره شهر است، گفت: با در نظر داشتن تحولات گسترده‌ای که در نیازها و الزامات اداره شهر پدید آمده، باید از روش‌های منسوخ گذشته فاصله گرفته و برنامه‌های شهر را در قالب هوشمند پوشش دهیم.

شهردار تبریز تصریح کرد:  با ارتقای سیستم های عملکردی شهرداری به برنامه های  هوشمند، شاهد کاهش چشمگیر خطاهای انسانی خواهیم بود؛ این امر، هم منافع شهروندان و هم منافع سازمانی را به خوبی حفظ خواهدکرد.

دکتر نجفی با بیان این‌که مدیریت مطلوب شهر، جز با اتخاذ سیاست‌های هوشمند، به نتیجه نخواهد رسید، گفت: استفاده از ظرفیت‌های هوشمندسازی، از جمله راهبردهایی است که نقش اساسی در بحث تکریم ارباب رجوع خواهد داشت.

وی یادآور شد: در سال‌های اخیر، مسیر اجرایی شهرداری تبریز در حوزه‌های مختلف عمران و شهرسازی، بر مبنای فناوری و هوشمندسازی بوده است؛ بر این اساس، شاهدیم که جمع‌بندی و طبقه‌بندی برنامه‌های مختلف حوزه شهرسازی، در اجرای مطلوب طرح‌های مصوب شهری مثمرثمر بوده است.

دکتر نجفی تصریح کرد: پروانه‌های صادره ساخت‌وساز، با آرشیو الکترونیکی ۳۰ میلیون برگ مرتبط با سوابق شهروندان در حوزه شهرسازی تبریز، در قالب دیتاسنتر جمع‌بندی و یکپارچه شده‌ و به این ترتیب، یکی از برزگترین بانک های اطلاعاتی شهرسازی کشور را پدید آورده است.

شهردار تبریز کیفیت و سرعت پروژه‌های عمرانی را نشات‌گرفته از فناوری‌های علمی دانست و افزود: هر محدوده از شهر ضرورت‌های عمرانی و اجتماعی خاص خود را دارد و نمی توان برای عرصه کلی شهر، نسخه عمرانی واحد در نظر گرفت، بر این اساس، پروژه‌های گسترده ترافیکی سال‌های اخیر، با نیازسنجی‌‌های لازم و بهره‌گیری از روش‌های علمی، در بخش‌های مختلف سازه، مصالح، معماری و کارکرد اجرا شده است.

وی تاکید کرد: در اجرای برنامه‌های پروژهشی، از ظرفیت ارزشمند مراکز دانشگاهی و فرهنگی برخورداریم و مصمم هستیم تا با پشتوانه این تعامل، پیوند «شهر و دانشگاه» را تقویت کنیم.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.