کد خبر : 5898
تاریخ انتشار : شنبه 13 آذر 1395 - 21:21

گزینه های مربیگری ماشین سازی؛ درخشان و میدن دروپ ضعیف ترین ها

گزینه های مربیگری ماشین سازی؛ درخشان و میدن دروپ ضعیف ترین ها

آی نیوز – علی عباسی ؛ با نگاهی به گزینه های جدی و غیر جدی برای تصدی سکان هدایت سبزپوشان تبریزی حمید درخشان به همراه میدن دروپ از نظر کارنامه ضعیف ترین مربیان به حساب می آیند.

 

رسول خطیبی بعد از ۱۲ هفته ناموفق بالاخره استعفایی شد و از تیم کنار رفت تا هئیت مدیره و مدیرعامل باشگاه به فکر گزینه های هدایت تیم ماشین سازی تبریز باشند.

 

حامد نجفی قائم مقام و مشاور ارشد مدیرعامل باشگاه ۴ مربی داخلی و ۴ مربی خارجی را گزینه های سرمربیگری ماشین سازی تبریز اعلام کرد.

 

فرهاد کاظمی، پرویز مظلومی، یحیی گل محمدی و حمید درخشان چهار گزینه داخلی مد نظر باشگاه برای آغاز مذاکرات بودند.

 

در سوی دیگر اسکوچیچ، دنیزلی، الیویرا و میدن درون چهار مربی خارجی مد نظر باشگاه بودند.

 

هنوز خبری از سوی باشگاه ماشین سازی تبریز در خصوص جمع بندی و نهایی شدن انتخاب مربی مورد نظر باشگاه انتشار نیافته است.

 

با این حال سایت نود به نقل از خبرگزاری فارس از دنیزلی و کاظمی را دو گزینه نهایی سرمربیگری ماشین سازی تبریز معرفی کرده است

.

نگاهی می اندازیم به کارنامه مربیگیری ۴ مربی داخلی ماشین سازی:

 

فرهاد کاظمی

فرهاد کاظمی ۵۷ ساله یکی از گزینه های ماشین سازی تبریز از سال ۱۳۷۴ تاکنون در تیم های مختلفی به عنوان سرمربی فعالیت داشته است.

 

بهمن کرج ، استقلال رشت، پاس تهران، ابومسلم، سپاهان، پیکان، صباباتری، مس کرمان، استیل آذین، ابومسلم، گسترش فولاد، کاوه تهران، ذوب آهن راه آهن و سیاه جامگان تیم های تحت سرمربیگری این مربی بوده اند

 

کاظمی برای اولین بار در تاریخ فوتبال ایران یک تیم غیر تهرانی یعنی سپاهان اصفهان را در دومین دوره لیگ برتر در فصل ۱۳۸۱ -۸۲ به قهرمانی رساند و سال بعد نیز با این تیم به قهرمان جام حذفی دست یافت.

 

پرویز مظلومی

این مربی ۶۲ ساله تاکنون از سال ۸۱ تاکنون در تیم های مختلفی فعالیت داشته است.

 

کاظمی در تیم های صباباطری، صنعت نفت، تیم ملی ب ایران، ابومسلم، استقلال، آلومینیوم هرمزپان و مس کرمان سرمربی بوده است.

 

وی در لیگ ۸۷ -۸۸ مس کرمان را به مقام سوم لیگ رساند و این تیم را روانه لیگ قهرمانان آسیا کرد.

 

نائب قهرمانی با تیم استقلال در فصل ۸۹-۹۰، قهرمان جام حذفی و سومی لیگ برتردر فصل ۹۰ -۹۱ با همین تیم از دیگر افتخارات پرویز مظلومی است.

 

یحیی گل محمدی

این مربی اهل اردبیل و شهرستان نمین ۴۵ ساله است.

 

وی از سال ۱۳۸۸ تاکنون در تیم های صباباطری، تربیت یزد، نساجی مازندران، راه آهن، صبای قم، پرسپولیس، نفت تهران و ذوب آهن به عنوان سرمربی فعالیت داشته است.

 

گل‌محمدی در فصل ۹۴-۹۳ با ذوب آهن قهرمان جام حذفی شد و در لیگ برتر نیز مقام چهارم را کسب کرد.

 

او در فصل ۹۵-۹۴ برای دومین سال پیاپی تیم ذوب‌آهن را به مقام قهرمانی در مسابقات جام حذفی رساند.

 

حمید درخشان

درخشان ۵۸ ساله آخرین گزینه بومی سرمربیگری ماشین سازی تبریز است.

 

وی از سال ۷۳ تاکنون به عنوان مربی در تیم های پرسپولیس، تیم ملی زیر ۲۰ سال ایران، راه آهن، پیکان، شهرداری تبریز، شاهین بوشهر ، داماش گیلان و خونه به خونه مشغول فعالیت بوده است.

 

وی رکورد قابل توجهی در تیم هایی که سرمربی آنها بوده است کسب نکرده است.

 

خارجی ها / انتخابی بعید

به نظر می رسد مطرح شدن ۴ گزینه خارجی در رسانه ها بیش از آنکه جدی باشد برای طرح در برابر توانایی فنی مربیان داخلی می باشد.

 

چه اینکه هیچ خبری از مذاکره با هیچ کدام از مربیان خارجی برای سرمربیگری ماشین سازی نشده است. همچنین سن بالای این مربیان احتمال نظر هئیت مدیره به آنان را کاهش می دهد.

 

اولیویرا

تونی ۷۰ ساله محبوبیت خاصی در بین فوتبال دوستان بخصوص تراکتوری ها دارد و کارنامه پرباری نیز در دوران مربیگری خود در اروپا و آسیا داشته است.

 

وی در دوران ۳۴ ساله مربیگری خود در تیم های مختلف کارنامه خوبی برای خود دست و پا کرده است.

 

الیویرا در تیم های بنفیکا، بوردو، سویا، گوانژو، الاهلی، الاتفاق الشارجه، الاتحاد و بالاخره در تراکتورسازی سرمربی بوده است.

 

وی بنفیکا را به مقام نایب‌قهرمانی لیگ رساند. در جام باشگاه‌های اروپا نیز موفق شد، همراه با بنفیکا به دیدار پایانی راه یابد.

 

وی در فصل (۸۹–۱۹۸۸)، ۲۸اُمین قهرمانی بنفیکا را در لیگ برای این تیم به دست آورد. او چند قهرمانی جام حذفی نائب قهرمانی لیگ و همچنین قهرمانی لیگ برتر را برای بنفیکا کسب کرد.

 

او سه دوره مربی تراکتور بوده است و با این تیم به قهرمانی جام حذفی و نائب قهرمانی لیگ برتر دست یافته است.

 

میدن دروپ

ارنست میدن دروپ نام آشنایی برای تراکتوری هاست اما اینکه آیا گزینه مطرحی برای ماشین سازی تبریز است جای سوال دارد چون زمانی که وی به تراکتور آمد نتوانست از زیر سایه محبوبیت واسیلی قوجا خارج شود.

 

اسکوجیچ

دراگان اسکوجیچ ۴۸ ساله دیگر نامزد انتخاب بای سرمربیگری تیم ماشین سازی تبریز است.

 

این مربی کروات در تیم های رییکا، اینتربلوک، العربی، النصر، ملوان و فولاد خوزستان مربیگری کرده است.

 

وی با تیم العربی کویت تا مرحله یک چهارم نهایی جام باشگاههای آسیا رسیده است.

 

دنیزلی / چرا نه؟!

مصطفی دنیزلی ۶۷ ساله است. در تیم های پاس و پرسپولیس تهران و همچنین تیم خزر لنکران جمهوری آذربایجان مربی بوده است. علاوه بر آن در تیم آخن آلمان نیز یک فصل سرمربی بوده است.

 

تیم ملی ترکیه، گالاتاسارای، فنرباغچه، کوجا الی اسپور، بشیکتاش و ریزه اسپور نیز تیم هایی بوده اند که این مربی اهل ترکیه در طول ۳۶ سال دوران مربیگری در آن ها فعالیت داشته است.

 

دنیزلی در سال ۲۰۰۰ از طرف فدراسیون جهانی تاریخ آمار فوتبال به عنوان یازدهمین مربی برتر دنیا انتخاب شده است.

 

به نظر می رسد مطرح شدن نام دنیزلی برای خالی نماندن عریضه بوده است و تامین هزینه های گزاف انتخاب سرمربی خارجی برای ماشین سازی در اوضاع مالی این روزها شاید مشکلی بزرگ باشد.

 

به هر حال با بررسی گزینه های داخلی و خارجی به نظر می رسد باید به جای اینکه فکر مان را مشغول سبک سنگین کردن مربیان مطرح و با نام و خوش مشرب خارجی باشیم باید به همین ۴ مربی وطنی چشم داشته باشیم.

 

البته انتخاب مربی برای تیم ماشین سازی تبریز از بین ۸ گزینه انتخاب شده باید با توجه به کارنامه دوران مربیگری آنان باشد.

 

و چیزی جز کارنامه فنی و شایستگی نباید مد نظر انتخاب سرمربی باشد. چون ماشین سازی دیگر کمترین فرصت برای خطا و آزمون را دارد.

علی عباسی

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

Guest شنبه , ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۰

ماشین سازی از سال ۱۳۵۲، زمانی که لیگ اول تخت جمشید تازه به راه افتاده بود، در فوتبال ایران چهره کرد. بدترین دوران این تیم در سال های ۷۶ تا ۹۵ بود که این تیم در دسته های پایین تر حضور داشت.

۸ نفر آماده نشستن روی نیمکت این تیم هستند و باید دید کدامیک از این ۸ نفر سرمربی ماشین خواهند شد. امسال ماشین سازی پر ستاره اما ضعیف است. آنها می توانند با تغییر در نگرش فنی خود در لیگ برتر بمانند.

۱-محمد رنجبر۲-علی هاشمی۳-گارنیگ مهرابیان۴-حسین فکری۵-بیوک صباغ۶-علی شیردل۷-حسام گلزار۸-جواد صدقی۹-سابو آدریان (رومانی)۱۰-حسن روشن۱۱-امیر داداش ضیایی۱۲-رحیم مه نمای اقدم۱۳-عباس اسدزاده۱۴ناصر حجازی۱۵-حمید ندیمیان۱۶-مجید جهانپور۱۷-ناصر ابراهیمی۱۸-غلام‌حسین کریم‌پور۱۹-احد شیخ لاری۲۰-غلام‌رضا باغ‌آبادی۲۱-علی نیکبخت۲۲-واقف صادق‌اف( جمهوری آذربایجان)۲۳-بیوک حاجی‌اف (جمهوری آذربایجان)۲۴-زوران اسمیلسکی( صربستان)۲۵-اصغر اعتباری۲۶-میر جواد موسوی۲۷-آصف نمازاف(جمهوری آذربایجان)۲۸-ناصر ابراهیمی۲۹-علیرضا اکبرپور۳۰-اصغر اعتباری۳۱-سید رضا سادات۳۲-ایوب ذوالفقاری۳۳-رسول خطیبی۳۴-حسین خطیبی۳۵-غلامرضا باغ آبادی۳۶-نادر دست نشان۳۷-رسول خطیبی و۳۸(؟)