کد خبر : 5946
تاریخ انتشار : یکشنبه 28 آذر 1395 - 4:57

طرح جامع، نتوانسته اراده سکونتی مردم را تشخیص دهد

طرح جامع، نتوانسته اراده سکونتی مردم را تشخیص دهد

سخنگوی شورای اسلامی شهر تبریز گفت: طرح جامع مصوب، معادل طرح مصوب سال ۷۴ است و همان محدودیت‌ها مجدداً در این طرح اعمال شده است.

سعید محدث در صحن علنی شورای اسلامی شهر تبریز، با اشاره به انتقادات وارد بر طرح جامع شهر تبریز مصوب شورای عالی شهرسازی و معماری، گفت: شورای عالی شهرسازی و معماری، هر سال یک یا دو جلسه با حضور نمایندگان وزارتخانه‌ها و عموم دستگاه‌های اجرایی و خدماتی تشکیل می‌‌شود؛ از این رو عملاً فرصتی برای دولت و شورای فعلی برای بررسی‌های مصوبات بعدی وجود ندارد.

وی با اشاره به این‌که محدودسازی، همیشه زمینه تخلف را پدید می آورد، افزود: با محدود شدن جهات توسعه شهر، پیش‌روی‌های سکونت مردم به سمت دلخواه خواهد بود و این واقعیتی است که باید به مجموعه‌های بالادستی انتقال یابد.

عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر تبریز، یادآور شد: دامنه‌های عینالی، در سال ۱۳۵۰  به عنوان اراضی منابع طبیعی قرار بود به جنگل‌های شهری تبدیل شود اما مردم بدون مجوز ساخت‌و‌ساز به این مناطق روی آوردند.

عضو شورای اسلامی شهر اضافه کرد: امروز نیز وضعیت مشابهی پدید آمده است و مشاور طرح، نتوانسته اراده سکونتی مردم را تشخیص دهد.

محدث خاطرنشان کرد: احداث کمربندی دوم که در بیشتر کلان‌شهرهای کشور اجرایی شده است، در این طرح مورد غفلت قرار گرفته است.

وی با اشاره به این‌که بند ۲۱ طرح مصوب، عنوان می‌کند که اتصال قطار شهری به راه‌آهن نیاز به هماهنگی دارد، گفت: اجرای هر خط قطار شهری به طور متوسط، ۱۰ سال طول می‌کشد و اگر قرار باشد ترمینال، راه‌آهن و فرودگاه را با سه خط مجزا به هم وصل کنیم ۳۰ سال طول خواهد کشید.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.