کد خبر : 5949
تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 آذر 1395 - 5:29

احداث واحد بازیافت لاستیک گامی بزرگ برای حفظ محیط زیست شهر

احداث واحد بازیافت لاستیک گامی بزرگ برای حفظ محیط زیست شهر

امضای تفاهم‌نامه بین شهرداری تبریز و شرکت سرمایه گذاری ایتالیایی

شهردار تبریز احداث کارخانه بازیافت لاستیک را گامی بزرگ برای حفظ محیط زیست و تبدیل این تهدید خطرناک زیست محیطی به فرصتی برای شهر دانست.

دکتر صادق نجفی با اشاره به امضای تفاهم نامه احداث کارخانه بازیافت لاستیک با شرکت ایتالیایی گفت: این شرکت بعد از امکان سنجی و تهیه طرح توجیهی فنی، زیست محیطی و مالی اقدام به احداث این کارخانه در تبریز خواهد نمود.

دکتر نجفی با اشاره به اینکه این کارخانه قادر خواهد بود لاستیک های فرسوده را به انرژی، کربن، فلز و روغن تبدیل نماید گفت: با راه اندازی این کارخانه و بازیافت لاستیکها در آن، گام مهمی برای سلامت محیط زیست شهر تبریز برداشته می‌شود.

وی اظهار داشت: با توجه به وضعیت اقتصادی شهر و قرار گرفتن تبریز در محور ترانزیتی کشور به اروپا از یک سو و رونق تجاری و صنعتی استان در حال حاضر کامیون و خودروهای فراوانی وارد استان می شود که بسیاری از آنها در بسیاری موارد لاستیکهای مستعمل و فرسوده خود را در حاشیه اتوبانهای شهر رها می سازند.

شهردار تبریز همچنین با اشاره به وجود و تولید لاستیک فرسوده در شهر به عنوان یک زباله خطرناک زیست محیطی گفت: با توجه به ماندگاری بالای لاستیک در محیط زیست، وجود این ماده به عنوان زباله برای محیط زیست بسیار خطرناک است و با احداث این کارخانه گامی بزرگ در راستای تولید انرژی از تایر های فرسوده و تبدیل این تهدید زیست محیطی به فرصت برای شهر برداشته خواهد شد.

تفاهم نامه راه اندازی کارخانه بازیافت لاستیک های فرسوده بین شهردار تبریز و نمایندگان شرکت ایتالیایی در محل سازمان مدیریت پسماندهای شهر تبریز به امضا رسیدو

با امضای تفاهم نامه همکاری بین شهرداری تبریز و شرکت سرمایه گذار ایتالیایی امکان بازیافت لاستیک خودرو و تولید انرژی از لاستیک های فرسوده خودرو فراهم خواهد شد.

با انتقال تکنولوژی و احداث این کارخانه قادر خواهد بود لاستیک های فرسوده را به انرژی برق، روغن، کربن و فلز تبدیل نماید.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.