کد خبر : 5966
تاریخ انتشار : شنبه 18 دی 1395 - 9:43

رفع مشکلات ترافیکی شهر، نیازمند طرح ها و ایده های جدید

رفع مشکلات ترافیکی شهر، نیازمند طرح ها و ایده های جدید

شهردار تبریز در بازدید خود از معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری، برلزوم ایده پردازی و طرح های ابتکاری را برای حل مشکلات ترافیکی شهر تاکید کرد.

به گزارش شهریار به نقل از معاونت حمل و نقل شهرداری تبریز، دکترصادق نجفی، در این بازدید، با اشاره به نیاز این مجموعه به تعصب و تعلق خاطر کاری، گفت: تولید فکر، تهیه وتدوین وارائه برنامه‌های مختلف علمی وعملی ، تعصب وتعلق خاطر داشتن به شهر، برای حل ورفع مشکلات ترافیکی، اصلی ترین خواسته من از این مجموعه توانمند است.

وی افزود: تنها با کمک و هم فکری کارشناسان و متخصصان این مجموعه است که می توان به طرح های جدید و زودبازده دست یافت و از آن ها برای ساختن شهری ایده آل، بهره برد.

شهردارتبریز در ادامه سخنان خود، بر اولویت دهی به حمل و نقل پاک، تاکید کرد و اظهار داشت: افزایش مسیرهای دوچرخه، خرید دوچرخه های مخصوص ومتناسب با شرایط جغرافیایی شهر تبریز، طراحی واحداث پارک مخصوص دوچرخه سواری ویژه کودکان وپارک مخصوص تریال وBMX، ایجاد ایستگاه های ویژه خودکاردر ارائه خدمات دوچرخه، توسعه سامانه دوچرخه عمومی با خرید دوچرخه های شهری وبرنامه ریزی جهت توسعه فرهنگ دوچرخه سواری می تواند یکی از برنامه های توسعه وترویج فرهنگ حمل ونقل پاک باشد.

دکتر نجفی، همچنین به بیان ضرورت تکمیل پروژه نوسازی و ساماندهی تابلوهای راهنمایی پرداخت و متذکرشد: پروژه تابلوهای راهنمای مسیر تقاطع های شهری با در نظر گرفتن اماکن تاریخی، فرهنگی وجذب سفر، وارد فرآیند اجرایی شده که انتظار داریم اجرای آن طبق برنامه، به تمام نقاط شهر تسری داده شود.

گفتنی است تدوین برنامه زمان بندی شده برای خط کشی مناسب خیابانها، تقویت وتجهیز وتوسعه مرکز کنترل ترافیک، نوسازی وبازسازی تجهیزات ترافیکی و راه اندازی اکیپ نگهداری تجیزات ترافیکی، از دیگر موضوعات مورد بحث در این نشست بود که توسط کارشناسان و متخصصین معاونت حمل و نقل، مورد بحث وبررسی قرار گرفت.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.