کد خبر : 6013
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 آبان 1395 - 6:25

راه‌اندازی خط هوایی «تبریز- هامبورگ»، اولویت توسعه خطوط اروپایی قشم‌اِیر

راه‌اندازی خط هوایی «تبریز- هامبورگ»، اولویت توسعه خطوط اروپایی قشم‌اِیر

 شهردار تبریز در دیدار با مدیرعامل شرکت هواپیمایی قشم، از آمادگی تبریز برای تقویت خوط هوایی بین‌المللی، با اولویت پرواز تبریز-هامبورگ خبر داد.

دکتر صادق نجفی در این دیدار، با اشاره به این که زمینه‌ توسعه ارتباطات بین‌المللی در تبریز به خوبی فراهم شده است، اظهار داشت: در یک سال گذشته و در سایه تلاش‌های گسترده برای تقویت جایگاه ملی و بین‌المللی شهر تبریز، شاهد افزایش چشمگیر شمار گردشگران خارجی در تبریز بوده‌ایم؛ در این راستا با عنایت به درخواست هواپیمایی قشم برای ایجاد خطوط هوایی تبریز و هامبورگ، مصمم به توسعه محورهای ارتباطی به مقصد شهرهای مختلف اروپایی هستیم.

وی با اشاره به این‌که در حال حاضر زمینه‌های اقتصادی و گردشگری تبریز در ارتباط با هامبورگ، چشمگیرتر از سایر شهرهای اروپایی است، اظهار داشت: افزایش خطوط هوایی تبریز و اروپا با اولویت هامبورگ، زمینه‌های ارتباط شمال‌غرب کشور را با شهرهای مختلف آلمان و حتی کشورهای همجوار آن، فراهم کند.

وی یادآور شد: در حال حاضر شمار قابل توجهی از گردشگران، محققان و فعالان اقتصادی، برای تردد بین تبریز و هامبورگ، ناچار به سایر خطوط‌ واسطه مراجعه می‌کنند، از این رو، راه‌اندازی پرواز تبریز-هامبورگ، می‌تواند این معضل را برطرف کرده و به سهولت ارتباطی دو شهر منجر شود.

شهردار تبریز متذکر شد: شهرداری تبریز با هماهنگی و مشارکت اتاق بازرگانی تبریز، نمایشگاه بین‌المللی تبریز، اتاق اصناف، فرودگاه بین‌المللی، نمایندگی وزارت خارجه و اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، از برنامه‌های فعالیت هواپیمایی قشم در تبریز حمایت می‌کند.

محمود شکرآبی، مدیرعامل شرکت هواپیمایی قشم نیز در این دیدار با اشاره به این‌که بسترهای گسترش پروازهای بین‌المللی در تبریز فراهم است، اظهار داشت: طبق جلسه‌ای که در ماه‌های اخیر با مسئولان فرودگاهی کشور صورت گرفته‌است، مقرر شده تبریز، پروازهای خارجی این شرکت، با اولویت تبریز مورد توجه قرار بگیرد.

وی با بیان این‌که شرکت‌های هواپیمایی اروپا اخیراً قوانین جدیدی در توسعه خطوط هوایی وضع کرده است، گفت: بر این اساس، قشم‌ایر اولین شرکت هواپیمایی است که علی‌رغم قوانین سرسختانه جدید، مجوز ورود به جامعه اروپایی را گرفته است.

شکرآبی، هواپیمایی قشم را جزو سه ایرلاین برتر کشور خواند و افزود: هم‌اکنون با تقاضاهای گوناگونی برای فعال‌سازی خطوط ارتباطی با شهرهای بروکسل، پاریس، کلن، آمستردام و استکهلم مواجهیم؛ با این حال، اولویت این شرکت راه‌اندازی خط هوایی تبریز – هامبورگ است.

وی ابراز امیدواری کرد همکاری‌های شهرداری تبریز در این خصوص، زمینه‌های فعالیت این خط هوایی را هر چه سریع‌تر فراهم کند.  

در این دیدار، رئیس شورای اسلامی شهر تبریز، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و رئیس اتاق بازرگانی نیز حضور داشت.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.