کد خبر : 6126
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 بهمن 1395 - 4:48

تهیه نقشه جامع کانال های اصلی و زهکش زیرگذرهای تبریز

تهیه نقشه جامع کانال های اصلی و زهکش زیرگذرهای تبریز

خسارات مالی و جانی ناشی از وقوع سیلاب های شهری و تبعات اجتماعی و زیست محیطی ناشی از آن، تهیه طرحی اصولی جهت مقابله با مخاطرات این پدیده آب و هوایی را به ضرورتی اجتناب ناپذیر تبدیل کرده است.

به گزارش آی نیوز به نقل از معاونت فنی و عمرانی، یکی از مخاطراتی که همواره می تواند محیط های شهری را با چالش های بزرگ مواجه کرده و باعث به وجود آمدن خسارات جانی و مالی شود، پدیده سیلاب است؛ چراکه سیلاب به دلیل گسترش شهرهای بزرگ چهره جدیدی پیدا کرده و تحت عنوان سیلاب شهری جایگاهی جدید را در مطالعات شهری باز نموده است.ا ین موضوع، در تبریزهم به خاطر موقعیت توپوگرافیک خاص شهر و همچنین شرایط آب و هوایی آن، همواره در حوزه دغدغه های مدیریت شهری قرار گرفته، از این روی شهرداری تبریز جهت مدیریت بهینه سیلابهای شهری اقدام به شناسایی نقاط سیل گیر شهر تبریز و نیز تهیه نقشه کانالهای اصلی شهر نموده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تبریز، در این زمینه، به تهیه دفترچه نقاط سیل گیر شهر با همکاری مدیریت بحران شهرداری تبریز اشاره کرده و می افزاید: در این  دفترچه ۷۸ نقطه سیل گیر در نقاط مختلف شهری به همراه عکس و توضیحات کامل شامل علت آبگرفتگی و راهکارهای آن ارائه و جهت اصلاح و رفع آبگرفتگی به کلیه مناطق ابلاغ گردیده است

معاون فنی و عمرانی شهردارتبریز می گوید: کانالهای اصلی عموماً در محل مسیلهای ورودی به شهر احداث شده و به عنوان رگهای حیاتی در زمانهای بارندگی عمل می‌کنند. بر این اساس، دفتر فنی معاونت فنی و عمرانی  شهرداری تبریز در راستای لایروبی منظم و دوره ای کانال ها و مسیل های اصلی شهر اقدام به  تهیه نقشه کانالهای اصلی و نقشه زهکش زیرگذرهای موجود سطح شهر به همراه برنامه لایروبی آنها  نموده است.

اسحقی همچنین از ابلاغ  این نقشه به همراه برنامه لایروبی آن به کلیه مناطق شهرداری تبریز خبر داده و اظهار می کند: شهرداری های مناطق تبریز به منظور جلوگیری از آبگرفتگی و بروز سیلابهای شهری، باید به صورت دوره‌ی و منظم و نیز قبل از شروع فصول بارندگی اقدام به لایروبی کانالها و مسیل ها نمایند.

وی در پایان خاطر نشان می سازد: با توجه به پیش رو بودن فصول بارندگی، رعایت و اجرای به‌موقع برنامه لایروبی توسط عوامل ذیربط تاثیر بسزایی در کاهش آبگرفتگی و بروز سیلاب ها ی شهری خواهد داشت .

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.