کد خبر : 6333
تاریخ انتشار : دوشنبه 21 فروردین 1396 - 2:19

اجرای ضربتی پیاده‌راه‌ جمهوری، خواست عمومی است / بودجه ستاره‌دار، پشتوانه اجرایی پروژه

اجرای ضربتی پیاده‌راه‌ جمهوری، خواست عمومی است / بودجه ستاره‌دار، پشتوانه اجرایی پروژه

آی نیوز-  شهردار تبریز، بر لزوم اجرای پروژه پیاده‌راه جمهوری، با راهبرد مشخص و اجرای ضربتی تاکید کرد.

 دکتر صادق نجفی در جلسه ویژه بررسی بسترهای اجرایی پروژه پیاده‌راه جمهوری، اظهار داشت: مسیر جمهوری در مرکز شهر، دهه‌های متمادی در ارتباط اجتماعی و اقتصادی با شهروندان بوده است؛ از این رو طبیعی است که تبدیل این مسیر به پیاده‌‌راه، واکنش‌های متفاوتی در پی داشته باشد.

وی اضافه کرد: در مجموع، تصمیمات کارشناسی و خواست عمومی، اجرای این پروژه را مطالبه می‌کند و شهرداری تبریز نیز طبق مصوبه شورای ترافیک استان که در روزهای اخیر به ریاست استاندار محترم تشکیل شد، مسوولیت اجرا را عهده‌دار شده است.

شهردار تبریز تاکید کرد: خوشبختانه در این مسیر، تاسیسات و شبکه‌های خاصی وجود ندارد، بنابراین اجرای پروژه باید پرشتاب و سریع باشد تا ثمرات آن، هر چه سریع‌تر برای شهروندان محسوس شود.

وی اظهار داشت: با توجه به همجواری پروژه با بازار، تمهیدات لازم برای باراندازی و عبور وسائط باری در ساعات مشخصی از روز، پیش‌بینی شده‌است.

دکتر نجفی با اشاره اینکه امروزه، ایجاد پیاده‌راه‌ها، از مهم‌ترین شاخص‌های شهرهای توسعه‌یافته است، گفت: پیاده‌راه‌ جمهوری، بستر مهم و ارزشمند تاثیرات اجتماعی، ترافیکی و عمرانی در مرکز شهر خواهد بود.

وی با اشاره به این‌که بروز برخی محدودیت‌های مقطعی در حین اجرای این پروژه اجتناب‌ناپذیر است، افزود: با این حال، با پیش‌بینی‌های فنی و اجرایی باید تلاش شود تاثیر سوء اجرای طرح در کمترین میزان باشد. همچنین باید توجه داشت که کارکرد چنین پروژه مهمی، تنها محدود به حوزه شهرداری نیست؛ از این رو، از سایر حوزه‌های و دستگاه های اجرایی مرتبط انتظار می رود، در خصوص اطلاع‌رسانی‌های لازم تلاش کنند.

شهردار تبریز خاطرنشان کرد: پروژه به صورت ستاره‌دار در برنامه‌وبودجه پیش‌بینی شده و از نظر تامین مالی، دغدغه‌خاطر خاصی در اجرای آن متصور نیست.

در این جلسه معاونان حمل‌ونقل‌وترافیک، شهرسازی‌ومعماری، فنی‌وعمرانی، اداری‌ومالی، مدیرکل روابط‌عمومی‌وبین‌الملل، شهردار منطقه۸ و مدیرعامل سازمان عمران شهرداری تبریز به بیان نظرات فنی و اجرایی خود پرداختند.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.