کد خبر : 6500
تاریخ انتشار : یکشنبه 15 مرداد 1396 - 2:48

تدوین پروژه‌های خدماتی در روستاهای تازه‌الحاق‌یافته / پارک ۱.۵هکتاری احسان در حال احداث است

تدوین پروژه‌های خدماتی در روستاهای تازه‌الحاق‌یافته / پارک ۱.۵هکتاری احسان در حال احداث است

آی نیوز- شهردار منطقه ۶ تبریز با بیان این که روستاهای تازه‌الحاق‌شده به عنوان شهرک‌های جدید تحت پوشش این منطقه قرار گرفته است، گفت: به همین منظور، پروژه‌های عمران و آبادی و خدماتی در ادامه طرح هادی روستایی در آناخاتون، سهلان، الوار و اوغلی تدوین شده‌است.

شمس‌اله فیروزیان در برنامه تلویزیونی تبریزیم، افزود: این طرح تاکنون در یکی از روستاها اجرا شده و تا چند روز آینده با اتمام پروژه برای خدمات دهی به روستاهای باقیمانده به روستای سهلان خواهیم پرداخت.

وی تاکید کرد: بر اساس ابلاغیه طرح جامع کلانشهر تبریز، شهرداری منطقه ۶ با بیش از ۷.۵هکتار مساحت، بالاترین وسعت را بین مناطق تبریز دارد.

شهردار منطقه ۶، همچنین با اشاره به مساحت ۱۱۲ هکتاری فضای سبز منطقه و وجود ۲۸ پارک بزرگ و محله ای و ناحیه ای و… در غرب تبریز خاطرنشان کرد: در راستای افزایش سرانه فضای سبز تبریز و بلوکهای ۵ گانه رسالت، پارک جدید احسان و نیکوکاری در مسیر انتهای رسالت روبروی گمرک، با وسعت ۱.۵ هکتاری در حال احداث است که بیشتر محله ها و مجتمع ها و بلوکهای ۵ گانه رسالت و غرب تبریز را پوشش خواهد داد.

وی اضافه کرد: براساس نیازسنجی انجام شده پارک محله ای و پارکینگی با ظرفیت ۲۰۰ دستگاه خودرو برای مراجعه کنندگان اداره ثبت اسناد منطقه با ۲ هزار طول جدول‌گذاری ، ۱۶۰۰ هزار مترمربع کف سازی، ۲ هزار مترمکعب عملیات خاکی در حال احداث است و بالغ بر هزار تن آسفالت ریزی در این محدوده انجام خواهد شد.

فیروزیان تصریح کرد: نامگذاری پارک احسان و نیکوکاری با هدف گرامیداشت سنت حسنه اهدا عضو انجام شده و عضوگیرندگان در بزرگداشت و یادبود اهداکنندگان، نهالی در این پارک خواهند کاشت؛ طی هفته گذشته در راستای معرفی این پارک جشنواره تابستانی با حضور رزمندگان، جانبازان و آزادگان عزیز و خانواده های اهدا کنندگان عضو برگزار شد.

شهردار منطقه ۶ تبریز گفت: اولویت تبریز از طرف مرند و صوفیان ایجاد مسیری در شان تبریز و تمدن چندین هزار ساله این کهن شهر و احیا جاده ابریشم است که با مصالحه اداره کل اوقاف و حل مسائل حقوقی زمینهای اطراف جاده، مسیر چهاربانده خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه حوزه غرب تبریز منطقه صنعتی و کارگاهی است، خاطرنشان کرد: شهرک مبل و خودرو از ۸۶ آغاز فعال شده و متاسفانه همچنان با مشکلاتی درگیر است؛ به منظور رفاه و ایمنی کارگرانی که در این کارگاه‌ها و واحدهای تولیدی اشتغال دارند، راه دسترسی کمربند غرب تبریز اصلاح خواهد شد و به زودی مسیر دو بانده این شهرک را آغاز خواهیم کرد.

 فیروزیان، اذعان داشت: همچنین در راستای بهسازی گلزار شهدای شنب غازان از ۳ ماه قبل مکاتبات و اقداماتی آغاز شده و تلاش می کنیم مسقف کردن این گلزار را به عنوان خاستگاه اصلی خانواده شهدا است اجرا کنیم.

شهردار منطقه ۶ تبریز گفت: در راستای اجرای طرح تبریز ۲۰۱۸ برخی وظایف به ارگانها و شهروندان از باب رفتارهای شهروندی و اجتماعی، رفتارهای ترافیکی و… متصور است.

وی افزود: رویکرد فرهنگی و نرم افزاری منطقه بر توانمندسازی شهروندان با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی در کنار برگزاری کلاسهای مختلف در فرهنگسراهای شهرک امام و قراملک، آموزش شهروندی، حقوق شهروندی بوده و در این راستا دومین نمایشگاه توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در پارک رضوان در راستای تقویت اقتصاد محله ای برگزار شد.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.