کد خبر : 9067
تاریخ انتشار : شنبه 15 اردیبهشت 1397 - 8:58

اجرای طرح دیسپاچینگ برای اولین بار در کشور به شکل پایلوت در تبریز

اجرای طرح دیسپاچینگ برای اولین بار در کشور به شکل پایلوت در تبریز

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز در نشست معاونین و مدیران حمل ونقل و ترافیک شهرداریهای کشور در تبریز عنوان خبر داد: طرح دیسپاچینگ برای اولین بار در کشور

image

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز در نشست معاونین و مدیران حمل ونقل و ترافیک شهرداریهای کشور در تبریز عنوان خبر داد: طرح دیسپاچینگ برای اولین بار در کشور به شکل پایلوت در تبریز اجرا می شود.

به گزارش آی نیوز به نقل از معاونت حمل ونقل و ترافیک، مهدی یوسفی با اعلام این خبر گفت : طرح دیسپاچینگ برای اولین بار در کشور به شکل پایلوت در تبریز اجرا می شود و ما آمادگی خو درا برای اجرای طرح و آماده سازی مقدمات اجرایی طرح اعلام کردیم.

یوسفی افزود: این طرح با هدف ایجاد مرکزی واحد در شهرها و استانها و در نهایت در کشور جهت مدیریت امداد و نجات سوانح و حوادث از سوانح پزشکی آتشنشانی و ترافیک و تصادف تا آتش سوزی جنگل ها و… در شهر تبریز به عنوان پایلوت ایجاد می شود.

پوریا محمدیان مدیرکل دفتر حمل ونقل وزارت کشور و دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور در خصوص این طرح گفت: تمامی شهروندان در تمامی حوادث با یک شماره واحد تماس خواهند گرفت و مرکز امداد و نجات متشکل از شهرداری ( آتش نشانی ، ترافیک و… ) اورژانس ، پلیس و در مواقع بحران با حضور دستگاه ها و مسئولین کلان خواهد بود.

از مهم ترین دستاورد های ایجاد این مرکز کاهش زمان امداد رسانی از وضعیت فعلی ( در حدود ۳۵ دقیقه در کلانشهر تهران ) که زمان امداد رسانی استاندارد در حال حاضر  در اتحادیه اروپا ۸ دقیقه است.

حصاری مدیرکل دفتر حمل و نقل سازمان شهرداری های کشور در ادامه نشست در خصوص اجرای طرح دیسپاچینگ در تبریز گفت: مقرر است با محوریت سازمان شهرداریها و دهیاری های کشور و اورژانس کل کشور و اورژانس شمال غرب کشور ( دکتر رحمانی) و معاونت حمل نقل و ترافیک شهرداری تبریز (به نمایندگی شهرداری تبریز) اولین جلسه هماهنگی ایجاد مرکز در هفته آتی در سازمان شهرداری ها برگزار شود تا پتانسیل ارگانهای ذیربط شناسایی و برنامه ریزی شروع کار انجام شود.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.