کد خبر : 24457
تاریخ انتشار : یکشنبه 26 دی 1400 - 8:55

بارش برف راه ارتباطی ۱۷۰ روستای آذربایجان‌شرقی را بست

بارش برف راه ارتباطی ۱۷۰ روستای آذربایجان‌شرقی را بست

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: به دنبال بارش برف شب گذشته و ادامه آن، راه ارتباطی ۱۷۰ روستای استان بسته شده است.

اورجعلی علیزاده، روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این روستاها در مناطق کوهستانی و برفگیر تعدادی از شهرستان های استان از جمله چاراویماق، هشترود، مراغه، ورزقان، سراب، کلیبر و اهر واقع هستند.

وی با اشاره به اینکه گروه های راهداری با استقرار در راه های اصلی استان در حال خدمت رسانی به مسافران و رانندگان هستند، اظهار داشت: هم اکنون راه های ارتباطی اصلی و فرعی و آزادراه تبریز – زنجان باز بوده و تردد در آن ها با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: بر اساس گزارش اداره کل هواشناسی استان بارش برف تا پایان فردا (دوشنبه) ادامه خواهد داشت بنابراین رانندگان برای تردد خودرو خود را به زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی مجهز کنند.

علیزاده، ادامه داد: نیروهای راهداری استان از روز پنجشنبه با آغاز بارش برف بیش از ۷۰ هزار کیلومترباند از راه های مختلف استان را برف ربی، نمک و شن پاشی کرده اند.

وی به مردم و مسافران توصیه کرد قبل از انجام سفر از طریق تلفن گویای ۱۴۱ که ۲۴ ساعته پاسخگوست، در خصوص وضعیت راه ها و شرایط آب و هوایی اطلاعات کسب و از اپلیکیشن ۱۴۱ و وب سایت www.۱۴۱.ir نیز برای آگاهی از وضعیت آب و هوایی جاده ها استفاده کنند.

آذربایجان شرقی دارای ۱۴۲ دهستان و ۲ هزار و ۷۰۶ روستا بوده و حدود یک میلیون و ۱۴۵ هزار و ۴۴۲ نفر در این روستاها سکونت دارند.

این استان دارای ۲۳۵ کیلومتر آزاد راه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.