کد خبر : 2259
تاریخ انتشار : چهارشنبه 6 اسفند 1393 - 7:44

حاجی زاده: بودجه سال ۹۴ شهرداری تبریز تصویب شد

حاجی زاده: بودجه سال ۹۴ شهرداری تبریز تصویب شد

سخنگوی شورای اسلامی شهر تبریز از تصویب لایحه بودجه سال ۹۴ شهرداری این کلانشهر خبر داد.

سعید حاجی زاده گفت: لایحه بودجه سال ۹۴ شهرداری تبریز با اعمال برخی اصلاحات و تغییرات در همان رقم پیشنهادی و در قالب ۹ برنامه کلان و ۸۸ تبصره دائمی به تصویب رسید.

وی با بیان اینکه سقف بودجه سال آینده شهرداری تبریز نسبت به سال جاری افزایش نیافته، افزود: با توجه به میزان تحقق بودجه سال جاری شهرداری تبریز و با در نظر گرفتن شرایط کنونی اقتصادی کشور و نیز فرض حفظ شرایط موجود برای سال آتی، مقرر شد سقف لایحه بودجه سال ۹۴ شهرداری تبریز افزایش پیدا نکند و همان رقم پیشنهادی ۲۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال نهایی و تصویب شد.

حاجی زاده در عین حال با اشاره به اعمال تغییراتی در لایحه بودجه پیشنهادی سال ۹۴ شهرداری تبریز  و ارائه برخی پیشنهادات جدید از سوی اعضای شورا خاطر نشان کرد: طرحهایی جدید بر اساس ضرورت و نیاز کلانشهر تبریز و مطالبات شهروندان از نمایندگانشان در پارلمان محلی در حدود هزار میلیارد ریال پیشنهاد و به شهرداری اجازه داده شد بدون افزایش سقف بودجه و با اتخاذ تمهیداتی از جمله حذف برخی طرحهای غیر اولویت دار آورده شده در لایحه بودجه سال آتی، افزایش برخی کدهای درآمدی، صرفه جویی در هزینه های جاری و اخذ تسهیلات، پیشنهادات جدید را جایگزین نماید.

سخنگوی شورای اسلامی تبریز از افزایش۱۰۰ درصدی اعتبارات مربوط به تملک و مسیرگشایی ها در سال ۹۴ خبر داد و گفت: از جمله تغییرات مهم اعمال شده در لایحه بودجه پیشنهادی سال ۹۴ افزایش بودجه تملک و مسیرگشایی طرح های ناتمام و سایر املاک مناطق شهرداری، از هزار و ۸۰ میلیارد ریال پیشنهادی به دو هزار میلیارد ریال است و شهرداری نیز موظف شد اجرای طرحهای ناتمام مربوط به مسیرگشایی و تملک را که در اولویت دوم پیش بینی شده بود، در اولویت اول قرار دهد.

حاجی زاده افزود: امیدواریم با این مصوبه مهم تمامی ۶۰ طرح مربوط به تملک و مسیر گشایی که طی چند سال اخیر در بودجه مناطق شهرداری پیشنهاد اما بعلت عدم تخصیص اعتبارات کافی اجرایی نشده، عملی و رضایت خاطر شهروندان عزیز فراهم شود.

وی با بیان اینکه ۷۱ درصد رقم خالص بودجه سال آینده در بخش عمرانی هزینه خواهد شد، ادامه داد: در سال ۹۴ اجرای حدود ۶۰۰ طرح عمرانی در بخش های مختلف پیش بینی شده که نزدیک به نصف این طرحها جدید و بقیه، طرحهای ناتمام مربوط به سالهای گذشته است.

سخنگوی شورای شهر تبریز با بیان اینکه طرح های پیشنهادی بر اساس ضرورت و اهمیت اجرا، اولویت بندی و در لایحه بودجه لحاظ شده، خاطرنشان کرد: همانند امسال برای طرحهای جدید سال آتی نیز، برنامه زمانبندی پیش بینی و شهرداری موظف شده اجرای طرحهای ناتمام را در اولویت اول قرار دهد.

حاجی زاده اضافه کرد: ارائه برنامه زمان بندی خواست اعضای شورا بود و بر اساس اعلام و تعهد شهردار تبریز در صحن علنی شورا، طرحهای پیش بینی شده در لایحه بودجه سال ۹۴ به نسبت حجم کار، حداقل تا یک و حداکثر تا سه سال آینده آغاز، اجرا و افتتاح خواهد شد.

وی در تشریح اولویت های بودجه سال آینده شهرداری این کلانشهر یادآور شد: توسعه حمل و نقل و عبور و مرور شهری با ۳۷ درصد ( هشت هزار و ۱۳۰ میلیارد ریال) اولویت اول شهرداری در سال ۹۴ است و در این راستا علاوه بر ادامه اجرای طرح قطار شهری تبریز، بهره گیری از تمامی ظرفیتهای حمل و نقل ترکیبی از جمله نوسازی ناوگان اتوبوسرانی، تراموا، مونو ریل و نیز تولید واگن در دستور کار شهرداری تبریز خواهد بود.

حاجی زاده افزود: برنامه ریزی توسعه شهری با ۱۹ درصد ( چهار هزار و ۹۰ میلیارد ریال) و بهبود محیط شهری با ۱۸ درصد ( سه هزار و ۹۷۰ میلیارد ریال) دو اولویت بعدی بودجه سال ۹۴ شهرداری تبریز است.

سخنگوی شورای شهر تبریز به اعمال تغییراتی در برخی تبصره های دائمی لایحه بودجه سال آتی شهرداری تبریز نیز اشاره و خاطرنشان کرد: بر اساس تبصره ۱۴ لایحه بودجه به شهرداری اجازه داده شد نسبت به ادامه اجرای طرح قطار شهری تبریز با تامین چهار هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال اقدام کند.

حاجی زاده ادامه داد: دو هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال از این میزان اعتبار بصورت ۵۰  به ۵۰ سهم دولت و شهرداری است و دو هزار میلیارد ریال دیگر نیز از طریق فروش اوراق مشارکت تامین خواهد شد.   

وی افزود: همچنین بر اساس تبصره ۱۷ به شهرداری تبریز اجازه داده شد جهت نوسازی بافت های فرسوده، ساماندهی حاشیه نشینی و نیز اجرای طرحهای عمرانی واقع در مناطق محروم که در لایحه بودجه سال ۹۴ پیش بینی شده، در مجموع سه هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی اخذ و از طریق شرکت عمران و توسعه آذربایجان هزینه کند. 

به گفته حاجی زاده،  در سال ۹۴ برای توسعه ناوگان اتوبوسرانی و آسفالت اساسی معابر هر کدام ۵۰۰ میلیارد ریال و نیز توسعه فضای سبز ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است.

وی همچنین گفت: بودجه سال آتی سازمان ورزش شهرداری تبریز هم از ۱۳۰ به ۱۶۰ میلیارد ریال و اعتبارات پیش بینی شده برای روستاهای الحاقی آناخاتون، کوجوار و خلجان از سی به پنجاه میلیارد ریال افزایش یافت.

حاجی زاده، اجرای طرح ممیزی جامع املاک شهری تبریز را از دیگر مصوبات مهم بررسی لایحه بودجه سال ۹۴ شهرداری تبریز عنوان کرد و گفت: ممیزی املاک اولویت دوم شهرداری در لایحه بودجه سال آتی عنوان شده بود که با تاکید اعضای شورای شهر تبریز مقرر شد اجرای این طرح به عنوان گامی اساسی در کسب درآمد پایدار برای شهرداری، در اولویت اول لایحه بودجه قرار گیرد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تبریز از دیگر ویژگیهای لایحه بودجه سال آینده را، اصلاح آیین نامه رفاهی کارکنان شهرداری تبریز بیان کرد و گفت: نکته طلایی این تصمیمات که در تبصره های دائمی و بخش رفاه کارکنان لحاظ شد، اجرای طرح یکسان سازی دریافتی نیروهای شرکتی شهرداری است و بر اساس آن از سال آینده تمام نیروهای شرکتی طرف قرارداد با شهرداری همانند نیروهای حجمی شرکت همشهری، از مزایای موجود بهره مند خواهند شد.

حاجی زاده افزود: این مصوبه در راستای کاهش تبعیض و رعایت عدالت در دریافتی کارگران خدوم و زحمتکش مجموعه شهرداری است و بر این اساس میزان دریافتی نیروهای شرکتی به نسبت سنوات خدمتی از حداقل سه تا حداکثر شش میلیون ریال افزایش خواهد یافت.

حاجی زاده در ادامه حذف کمیسیون توافقات شهرداری را از دیگر تصمیمات مهم مربوط به بررسی لایحه بودجه سال ۹۴ شهرداری تبریز عنوان کرد و گفت: با توجه  به اعلام فرمانداری تبریز مبنی بر غیر قانونی بودن برگزاری جلسات کمیسیون توافقات یا مصالحه در شهرداری تبریز، شرایط لازم برای صدور پروانه در طبقات مازاد و زیربنای بیش از سطح اشغال به شرط رعایت ضوابط مورد نیاز در ماده ۱۰ دفترچه تعرفه عوارض محلی سال ۹۴ پیش بینی شد و بدین ترتیب با این مصوبه شورای اسلامی شهر تبریز، از سال آتی برگزاری کمیسیون توافقات در مجموعه شهرداری این کلانشهر با هر عنوانی که باشد، غیر قانونی و در واقع غیر ضروری است.

وی همچنین به تصویب آیین نامه مربوط به موارد اهداء در جریان بررسی تبصره های دائمی لایحه بودجه سال آتی شهرداری تبریز اشاره و خاطرنشان کرد: با تصویب این آیین نامه از سال ۹۴ هبه های شهرداری تبریز ضابطه مند می شود.

سعید حاجی زاده کاهش لوایح مربوط به هبه در جلسات شورا را از اهداف تدوین این آیین نامه برشمرد و افزود: در این آیین نامه شرایط، میزان مجاز و سقف کمک های نقدی یا اهداء و تخفیف به بخش های عمومی و خصوصی و نیز اشخاص حقیقی و حقوقی، مشخص و تعیین شده و از اینرو به جز در موارد خاص، دیگر نیازی به طرح لوایح مربوط به تقاضای هبه در صحن علنی شورا نیست.

سخنگوی شورای شهر تبریز با بیان اینکه اعضای شورای اسلامی کلانشهر تبریز تلاش کردند بودجه ای کاربردی و واقع بینانه تدوین و تصویب شود، اطمینان داد: در روند بررسی لایحه بودجه سال ۹۴ شهرداری تبریز، عدالت در توزیع اعتبارات و حرکت به سمت توسعه متوازن شهر، دغدغه اصلی و اولویت اساسی اعضای شورای شهر تبریز بوده است.

 

 

 


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.