کد خبر : 1746
تاریخ انتشار : پنجشنبه 8 آبان 1393 - 10:56

ابتکار: وزارت راه الزامات ‌زیست‌محیطی را در میانگذر شهید کلانتری رعایت نکرد

ابتکار: وزارت راه الزامات ‌زیست‌محیطی را در میانگذر شهید کلانتری رعایت نکرد

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست‌ با انتقاد از تعهدات محقق نشده از سوی وزارت راه و شهرسازی در اصلاح میانگذر شهید کلانتری گفت: ‌الزامات ‌زیست‌محیطی در این میانگذر ‌رعایت نشد‌.

 معصومه ابتکار  در جمع فعالان محیط زیست در استان آذربایجان‌شرقی با انتقاد از تعهدات محقق نشده از سوی وزارت راه و شهرسازی در اصلاح میانگذر شهید کلانتری افزود: این پل نباید هیچ گونه ممانعتی برای گردش آب ایجاد کند.

رئیس سازمان محیط زیست اظهار کرد: اینها الزامات ارزیابی زیست‌محیطی را رعایت نکرده‌اند و از اول گفتم این پل اگر در جریان تبادل آب بین شمال و جنوب دریاچه ممانعتی ایجاد کند دوباره همان اتفاقات به شکل بدتری برای دریاچه ارومیه اتفاق می‌افتد.

وی تاکید کرد: این میانگذر باعث اخلال در جریان گردش طبیعی آب دریاچه ارومیه شده است و هر چه زودتر باید آبراه‌هایی برای گردش طبیعی آب دریاچه بین دو قسمت شمالی و جنوبی ایجاد شود.‌

ابتکار افزود: باید دو پل دو کیلومتری گذاشته شود که دو دریچه و دهانه داشته باشد که گردش کامل صورت گیرد ولی به جای آن یک پل یک کیلومتری گذاشته شده که آن عملکرد اصلی پیش‌بینی شده را نمی‌تواند محقق کند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اینکه این پل باید به زودی زده شود و اجرای آن کلیدی است، گفت: این موضوع بسیار مهم است مخصوصا اینکه الان با بارش‌های اخیر یک مقداری آب آمده که باید سریعا این موضوع را بخواهیم.

ابتکار با درخواست از مسئولان استانی مبنی بر پیگیری سریع این موضوع از وزارت راه و شهرسازی، اظهار کرد: از سال ۸۳ که ارزیابی را انجام داده‌اند این موضوع تکلیف شده و حتی و اعتبار آن پیش‌بینی شده و جزو تکالیف‌شان بوده که تا امروز به عمل نشده است.

وی یادآور شد: برای جبران خسارتی که وارد شده باید خیلی زود این دو دهنه پل از طرف وزارت راه و شهرسازی اجرا شود.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.