کد خبر : 5528
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 تیر 1395 - 5:53

بازدید دکتر نجفی از بافت فرهنگی تاریخی شهر تبریز

بازدید دکتر نجفی از بافت فرهنگی تاریخی شهر تبریز

شهردار تبریز، مشارکت‌های عمومی را مهم‌ترین زمینه توسعه شهر عنوان کرد و افزود: این موضوع مهم، به خصوص با در نظر داشتن چشم‌انداز گردشگری ۲۰۱۸ و ضرورت‌های میزبانی این رویداد مهم فرهنگی و اجتماعی، نمود بیشتری دارد.

به گزارش آی نیوز، دکتر صادق نجفی در دیدار با جمعی از دست‌اندرکاران گردشگری شهرداری تبریز با بیان این مطلب اظهار داشت: پویایی هر مجموعه اجرایی، به کیفیت ارتباط با مردم بستگی دارد؛ در این میان، ارتباط مداوم و مستقیم شهرداری با شهر و شهروندان، موجب شده بسترهای مشارکت در شهرداری، بیش از سایر مجموعه‌های خدمتگزار باشد.

وی با بیان این‌که مشارکت در برنامه‌های توسعه شهر، در رفتارهای رایج و عادی شهروندان پایه‌گذاری می‌شود، افزود: تنها با اصلاح رفتارهای رایج زندگی، از قبیل صرفه‌جویی در مصرف آب، مدیریت زباله و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، شاهد ثمرات ارزشمند در شهر خواهیم بود.

شهردار تبریز با اشاره به تولید روزانه ۱ هزار تن زباله در شهر تبریز گفت: بخش عمده‌ای از منابع شهرداری در بحث خدمات، صرف تفکیک و مدیریت این حجم از زباله می‌شود، بنابراین در صورت نهادینه‌سازی بحث تفکیک‌از مبدا شاهد سوق‌یافتن هزینه‌های خدماتی به عمران و آبادانی شهر خواهیم شد.

نجفی، شهروندان را میزبان اصلی برنامه های گردشگری ۲۰۱۸ خواند و تاکید کرد: شهرداری در طول شبانه‌روز با شئونات مختلف زندگی شهروندان در ارتباط است، از این رو، جزئی‌ترین رفتارهای رایج زندگی، در حوزه برنامه‌ریزی‌های شهری قرار می‌گیرد.

نجفی با بیان این‌که توسعه کمی و کیفی مشارکت، نیازمند رویکردهای آگاهی‌بخش است، افزود: در این راستا، در کنار قابلیت‌های رسانه‌ای شهرداری، نقش‌آفرینی رسانه‌های جمعی در ارایه آموزش‌های شهروندی نتیجه‌بخش خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به جنبه‌های کلان جذب مشارکت گفت: در سطح متفاوتی از بحث مشارکت، رویکردهای سرمایه‌گذاری و مشارکتی، امروز به عنوان راهکار مهم در اجرای پروژه‌های عمرانی مورد توجه شهردار تبریز قرار گفته و رفع نیازهای قدیمی شهر را به خصوص در مناطق کم‌برخوردار هدفگذاری کرده است.

شهردار تبریز پروژه‌های عظیم مشارکتی در پارک بزرگ تبریز با اعتبار ۱ هزار میلیارد تومان و توقف‌گاه اتوبوس‌رانی با ۱ هزار ۵۰۰ میلیارد تومان را از جمله رویکردهای مشارکتی و سرمایه گذاری شهرداری تبریز عنوان کرد.

نجفی با اشاره به تاثیرات اجتماعی پروژه‌های عمرانی گفت: در سال‌های اخیر با سرمایه‌گذاری سالانه ۱ هزار میلیارد تومان در شهر تبریز، امکان اشتغال بیش از ۳ هزار کارگر در کارگاه‌های عمرانی فراهم آمده‌است.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.