کد خبر : 5647
تاریخ انتشار : پنجشنبه 28 مرداد 1395 - 6:24

پارک بزرگ ائل گلی تبریز میزبان نخستین سمپوزیوم بین المللی مجسمه سازی

پارک بزرگ ائل گلی تبریز میزبان نخستین سمپوزیوم بین المللی مجسمه سازی

نخستین سمپوزیوم بین المللی مجسمه سازی تبریز با حضور هنرمندانی از سراسر دنیا در پارک بزرگ تاریخی ائل گلی گشایش یافت.

به گزارش آی نیوزبه نقل از روابط عمومی سازمان پارکها و فضای سبز تبریز، پارک ائل گلی این روزها میزبان ۲۸ هنرمند مجسمه ساز از ۱۶ کشور مختلف است.

همچنین  ۳۰ نفر از هنرمندان کشورمان نیز در این سمپوزویم به رقابت می پردازند.

شهردار تبریز با اشاره به حضور این هنرمندان طی یک رویداد بزرگ فرهنگی هنری در پارک ائل گلی تبریز، گفت: خرسندیم که این سمپوزیوم پس از دو دور برگزاری در سطح ملی، امروز به یک جریان فرهنگی و هنری تبدیل شده و در قالب بین‌المللی، نام تبریز را در محافل هنری مطرح کرده است.

دکتر صادق نجفی با بیان این مطلب اظهار داشت: سمپوزیوم در کنار ثمرات تخصصی هنرهای تجسمی، نقش کارساز در تبیین پیشینه فرهنگی و تاریخی شهر خواهد داشت.

دکتر نجفی با اشاره به حضور ۲۸ شرکت‌کننده از ۱۶ کشور خارجی گفت: هر یک از این شرکت‌کنندگان در روزهای اخیر، با حضور در سطح شهر تبریز، بهترین لحظات و خاطرات را داشته‌اند و قطعاً هر یک، پیام‌رسان تاریخ و فرهنگ شهروندان تبریزی خواهند بود.

وی با اشاره به این‌که سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی تبریز، در هر دو حوزه فرهنگی و گردشگری، دستاورد ارزشمندی به شمار می‌رود، گفت: شهرداری تبریز ایده‌های فرهنگی را با پشتوانه‌ کارشناسی و در راستای تاثیرگذاری در حوزه گردشگری مد نظر قرار داده و پیگیری می‌کند.
 

در این بین مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز تبریز نیز با تاکید بر اینکه رویدادهای فرهنگی هنری جزئی جدا نشدنی از هویت پارکها هستند، اظهار داشت: پارک تاریخی تفریحی ائل گلی تبریز به عنوان یکی از مهمترین نمادهای کهن شهر تبریز به شمار می رود که برگزاری رویدادهای وسیع بین المللی در این محدوده می تواند به شناساندن آن در سطح بین المللی منجر شود.

مهندس محمدحسین حسن زاده با بیان این مطلب افزود: در این بین سازمان پارکها و فضای سبز تبریز نیز همواره در پی فراهم کردن شرایطی برای میزبانی هر چه بهتر از این اتفاقات منحصر بفرد است.

گفتنی است، سومین دوره از سمپوزیوم مجسمه سازی تبریز، برای اولین بار در سطح بین المللی برگزار می شود و حضور هنرمندان خارجی و داخلی در این دوره از سمپوزیوم، بر رونق آن افزوده است .

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.