کد خبر : 5669
تاریخ انتشار : پنجشنبه 4 شهریور 1395 - 7:18

شهردار تبریز: چشم‌انداز فضای‌سبز در برنامه‌های گردشگری تبریر ۲۰۱۸ نقش‌آفرین خواهد بود

شهردار تبریز: چشم‌انداز فضای‌سبز در برنامه‌های گردشگری تبریر ۲۰۱۸ نقش‌آفرین خواهد بود

شهردار تبریز، حوزه فضای سبز را از مهم‌ترین شاخص‌های برنامه گردشگری تبریر ۲۰۱۸ عنوان و خاطرنشان کرد: برنامه‌های مدون فضای سبز شهرداری تبریز در راستای جبران کاستی‌های گذشته و ایجاد فضای سبز پایدار و مقاوم طراحی و پیگیری می‌شود.

 

به گزارش  آی نیوز، دکتر نجفی در نشست هم‌اندیشی با جمعی از گروه‌های مردم‌نهاد حوزه محیط‌زیست با بیان این مطلب اظهار داشت: تبریز از شهرهای محوری در توسعه و پیشرفت کشور است؛ با این حال، جایگاه این شهر در حوزه گردشگری، نیازمند بازنگری در برخی برنامه‌های اصلی از جمله بحث فضای‌سبز است.

وی با اشاره به عزم شهرداری تبریز برای ایجاد تحول اساسی در برنامه‌های زیست محیطی شهر خاطرنشان کرد: در سه سال گذشته با اضافه‌شدن ۴۲۰ هکتار به فضای سبز مجموعه آرپادره‌سی، جنگل‌کاری ۸۰۰ هکتاری در محور عباس‌میرزا و همچنین  ۲۰۰ هکتار به محدوده انبوه‌کاری عون‌بن‌علی، تبریز در آستانه احیای جایگاه سبز و بانشاط خود قرار گرفته است؛ به این ترتیب، چشم‌انداز فضای‌سبز در برنامه‌های گردشگری تبریر ۲۰۱۸ نقش‌آفرین خواهد بود.

شهردار تبریز احداث مخازن ذخیره آب در قالب سد بتنی، برنامه‌های آبیاری مکانیزه، ایجاد فضاسازی‌های محیطی، گلکاری‌های متنوع و تکمیل  را از اقدامات اساسی در برنامه‌های تحول‌آفرین مجموعه عون‌بن‌علی عنوان کرد.

دکتر نجفی یادآور شد: امسال ۶۰ میلیارد تومان برای آزادسازی باغات ائل‌گلی هزینه شده که تاثیر اساسی در کارکرد این تفرجگاه، تسهیل حضور مراجعان و افزایش خدمات عمومی در آن خواهد داشت.

شهردار تبریز اظهار داشت: «خانه‌باغ امامی» به وسعت ۱۱ هزار مترمربع، در تقاطع خیابان قطران و لاله‌زار از دیگر اقدامات اساسی شهرداری تبریز در بحث تملک پروژه‌های فضای‌سبز است که پس از فضاسازی‌ها و مرمت‌های لازم، به بهره‌برداری رسیده و نقش مهمی در تقویت فضای‌سبز محدوده مرکزی شهر خواهد داشت.

وی با بیان این‌که تبریز در گذشته، به عنوان «باغ‌شهر» در کشور مطرح بوده است، تصریح کرد: متاسفانه در دوره‌های متناوب گذشته، بر اثر تعریف نادرست از بحث توسعه و ساخت‌و‌ساز، بخش مهمی از فضای سبز شهر با تغییر کاربری‌های گسترده از بین رفته است؛ با این حال، خرسندیم که امروز تاکیدات و پشتیبانی‌های ویژه استاندار محترم در خصوص صیانت از فضای‌سبز مثمرثمر واقع شده است.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.