کد خبر : 5783
تاریخ انتشار : یکشنبه 11 مهر 1395 - 8:53

اسماعیل چمنی:حل معضل ترافیک نیازمند یک عزم همگانی است

اسماعیل چمنی:حل معضل ترافیک نیازمند یک عزم همگانی است

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذرای شورای اسلامی شهر تبریز گفت: حل معضل ترافیک نیازمند یک عزم همگانی و همچنین روان‌سازی زمینه‌های سرمایه‌گذاری در این حوزه است.

، اسماعیل چمنی در نطق پیش از دستور خود در صحن علنی شورای اسلامی شهر تبریز، خاطرنشان کرد: در روزهای اخیر، شاهد پیشرفت‌های امیدوارکننده‌ای در مورد پروژه مترو بودیم، با این حال، در عموم حوزه‌های ترافیکی، نیازمند اقدامات تاثیرگذار و جامع هستیم.
چمنی با بیان این‌که حل معضل ترافیکی، نیازمند جذب بودجه‌های ملی است، تصریح کرد: توسعه نوگان اتوبوس‌رانی حداقل تا هزار دستگاه و افزوده‌شدن مینی‌بوس‌های مجهز و ون‌های جدید به ناوگان عمومی شهر، از راهکارهایی است که با تقویت بودجه‌های ملی، محقق خواهد شد.
عضو شورای اسلامی شهر تبریز اضافه کرد: در کنار تقویت ناوگان عمومی، باید اجرای محدوده مصوب ترافیکی و محدودیت ترافیک وسایل شخصی در مرکز شهر مورد توجه قرار بگیرد؛ احداث پارکینگ‌های طبقاتی به خصوص در مرکز شهر، افزایش دوربین‌های مجهز و طراحی تقاطع‌های هوشمند باید در این رویکرد لحاظ شود.
وی تاکید کرد: محدودیت تردد خودروها سنگین در بافت مرکزی و محدوده تاریخی شهر، نقش مهمی در سهولت ترافیک و عدم‌آسیب‌پذیری بناهای تاریخی خواهد داشت.
چمنی خاظرنشان کرد: نیمی از معضل ترافیک ریشه در عدم‌رعایت قانون دارد که این نارسایی باید با فرهنگسازی‌ها و ارایه آموزش‌های مستمر مورد توجه قرار بگیرد؛ به همین منظور، ارایه واحدهای درسی مرتبط با ترافیک و حمل‌و‌نقل در مدارس ضروری به نظر می‌رسد.
رئیس کمیسیون سرمایه‌گذرای شورای اسلامی شهر تبریز، همچنین بر لزوم روان‌سازی رویکردهای سرمایه‌گراری در حوزه‌حمل و نقل عمومی و منطقی‌شدن نرخ کریه‌ها تاکید کرد.
وی اظهار داشت: انتقال مراکز درمانی و حرفه‌های مرتبط با پزشکی از مرکز شهر به ورودی‌ و حومه شهر، نقش اساسی در تمرکززدایی از ترافیک محدوده شهر خواهد داشت.
عضو شورای اسلامی شهر تبریز در بخش دیگری از نطق پیش از دستور خود، با تاکید بر عملیاتی‌کردن ساختار سازمان‌های مصوب و تغییر اساس‌نامه‌ها بر اساس مقررات، تاکید کرد و افزود: بازنگری در نحوه برخی مدیریت‌ها و پیشگیری از دخالت‌های غیرقانونی در امورات اجرایی شهر و افزایش کارکردهای نظارتی شورای اسلامی شهر باید محور وظایف کلی شورا و شهرداری باشد.
وی با اشاره به این که توسعه شهر، بدون سرمایه‌گذاری متصور نیست، گفت: این ضرورت ارزشمند، با شعار عملی نخواهد شد و تاثیرگذاری آن در گرو نگرش عملیاتی است.
چمنی نظارت بر هزینه و درآمد شهرداری را ماموریت کلی شورای اسلامی شهر عنوان کرد و افزود: کمیسیون‌ها باید رویکرد تخصصی به حوزه مرتبط خود داشته باشند و به دور از رویه تبلیغاتی و شعاری، برنامه‌های توسعه شهر را با حضور مدیرانی که فعالیت‌شان مرتبط با موضوع کمیسیون است، بررسی کنند.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.