کد خبر : 5926
تاریخ انتشار : شنبه 11 دی 1395 - 5:35

سه پروژه عمرانی و ترافیکی به زودی به بهره‌برداری می رسد

سه پروژه عمرانی و ترافیکی به زودی به بهره‌برداری می رسد

شهردار منطقه ۲ تبریز از بهره‌برداری سه پروژه عمرانی و ترافیکی در آستانه میلاد با سعادت امام حسن عسگری (ع) خبر داد.

رسول موسایی گفت: سه پروژه مهم ۲۴متری میدان شهید روحانی الهی پرست به رجائی شهر، ۱۶متری شهید رستمی (محله قورخانه) و کوی مدرسه خیابان عزیز آباد در آستانه میلاد مسعود یازدهمین امام شیعیان افتتاح و به بهره برداری می‌رسد.

شهردار منطقه دو کلانشهر تبریز در تشریح این پروژه ها توضیح داد: مسیر دو بانده ۲۴ متری میدان شهید روحانی الهی پرست به رجائی شهر، از اهم پروژه های منطقه دو به شمار می آید که عملیات اجرائی آن به اتمام رسیده و آماده بهره برداری شده است.

وی اضافه کرد: با اتمام عملیات آسفالت ریزی در هر دو باند شرقی و غربی و دو سوی کانال مسیر ۲۴ متری شهید روحانی الهی پرست به طول ۳۰۰ متر عملیات جدول گذاری، هدایت آبهای سطحی، دیوارکشی برای محار آب های حاصل از بارش و عملیات نرده کشی نیز به انجام رسیده است.

وی در ادامه افزود: به منظور جلوگیری از هزینه های اضافی و زائد در حفاری های بعدی و برای ممانعت از تخریب آسفالت، شهرداری منطقه دو تبریز برای ایجاد انشعاب آب و فاضلاب مشترکین در جابجائی و لوله گذاری مجدد تاسیسات شهری با سازمان آب و فاضلاب همکاری نموده و جابجایی این تاسیسات را به انجام رسانده است.

شهردار منطقه ۲ تبریز از اتمام دومین مسیر سطح حوزه این شهرداری خبر داد و گفت: عملیات احداث مسیر ۱۶متری شهید رستمی (محله قورخانه) حدفاصل خیابان عطار نیشابوری و کمربندی میانی بطول ۲۰۰متر از جمله پروژه هایی است که علاوه بر روان سازی عبور و مرور شهری این مسیر را از حالت بن بست خارج کرده و بعنوان دومین مسیر احداثی از سوی شهرداری منطقه دو کلانشهر تبریز آماده بهره برداری است.

موسائی اتمام عملیات احداث مسیر ۱۶متری شهید رستمی و هدف از احداث آن را به منظور تامین رفاه نسبی برای اهالی محله مذکور برشمرد و افزود: پروژه ۱۶ متری شهید رستمی موجب دسترسی سریع شهروندان به مسیرهای عطار نیشابوری، ملاصدرا، کمربندی میانی و بنوعی دستیابی آسان شهروندان خصوصا سهولت تردد وسایل نقلیه عمومی از خیابان عطار نیشابوری به شهرک های زعفرانیه، میرداماد و مسیر راهنمائی که از شریان های مهم و از ورودی های اصلی کلانشهر تبریز است را در کوتاه‌ترین زمان ممکن فراهم می کند.

شهردار منطقه ۲ تبریز، تعریض و بازگشایی کوی مدرسه عزیزآباد را سومین پروژه آماده افتتاح برشمرد و اضافه کرد: با توجه به قرار گرفتن سه مرکز تحصیلی در کوی مدرسه خیابان عزیز آباد که کم عرض بودن این کوی به هنگام خروج دانش آموزان از مدارس موجب ترافیک شدید شده و اهالی و ساکنین آن را طی چندین سال گذشته با مشکلات عدیده ای مواجه کرده بود، شهرداری منطقه دو به منظور سهولت عبور و مرور شهروندان و ساکنین خیابان عزیزآباد کوی مدرسه را تعریض و بازگشائی کرد.

وی افزود: در همین راستا طبق طرح تفضیلی سال ۹۵ و با توافق حاصله با سازمان آموزش و پرورش این منطقه برای حل مشکل ترافیک خیابان عزیز آباد اقدام و با اجرای عملیات عقب کشی دیوار قبلی مدارس و دیوارکشی مجدد، کوی مدرسه را از ۷ متری به ۱۰ متری تعریض و بازگشائی کرد.

شهردار منطقه ۲ کلانشهر تبریز با عنوان اینکه آزادسازی کوی مدرسه علاوه بر رفع ترافیک و حل مشکلات عبور و مرور شهروندان، موجبات خرسندی اهالی و ساکنین را فراهم آورده  است تصریح کرد: منطقه دو شهرداری علاوه بر اجرای عملیات تعریض کوی مدرسه، به منظور استفاده بدون مشکل دانش آموزان از سرویس ایاب و ذهاب، ۳ تیپ پارک (محل پارک خودرو) برای تردد بدون ترافیک آنان نیز احداث کرده است.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.