کد خبر : 5985
تاریخ انتشار : دوشنبه 29 آذر 1395 - 6:20

حمل و نقل درون شهری تبریز هوشمند می شود

حمل و نقل درون شهری تبریز هوشمند می شود

آی نیوز – سیستم هوشمند در خواست تاکسی مبتی بر اینترنت که توسط چندی از فعالین حوزه فناوری اطلاعات تبریزی طراحی شده است حمل و نقل درون شهری تبریز را هوشمند خواهد کرد.

گرفتن تاکسی با اپلیکیشن موبایل چیز تازه‌ای نیست بسیاری از ما از طریق اخبار تکنولوژی با Uber ، Lyft و Didi آشنا هستیم اما به تازگی یک شرکت استارت آپی تبریز نرم افزار هوشمند استفاده از تاکسی را راه اندازی کرده است.

این نرم افزار با نام تاکسی آنلاین قونقا، یک سیستم هوشمند در خواست تاکسی مبتی بر اینترنت است که کاربران می توانند بدون نیاز به تماس تلفنی یا دادن آدرس موقعیت خود در هر جایی از شهر که باشند تاکسی درخواست کنند. این سیستم به صورت هوشمند موقعیت مکانی شما را مشخص و تاکسی های موجود در اطرافتان را نمایش می دهد. پس از درخواست تاکسی، امکان برقراری ارتباط با راننده رانیز خواهی داشت و همچنین می توانیدعملیات پرداخت را به صورت نقد یا الکترونیکی پرداخت کنید.

از دیگر ویژگی های استفاده از این سیستم علاوه بر ارائه کاهش نرخ سفر درون شهری، کمک به  کاهش ترافیک و آلودگی هوا است، جلوگیری از گردش بی مورد خودروها و تاکسی ها و تسهیل ترافیک درون شهری و کاهش آلودگی صوتی و هوا و صرفه جویی در زمان و توسعه پایدار شهری   از اصلی ترین مزیت های استفاده از این اپلیکیشن هوشمند می باشد زیرا هربار شهروندی هنگام ایستادن کنار خیابان و گرفتن یک تاکسی سسب ایجاد ترافیک می شود و یا رانندگان در خیابان های شهر دور می زنند تا مسافر سوار کننئد و این موردد آلودگی هرا افزایش می دهد اما با استفاده از این نرم افزار این مشکلات کاهش قابل توجهی خواهد داشت.

همچنین با نظارت و مانیتورینگ هوشمند این سیستم توسط تولید کنندگان آن شهروندان، مسافران و گردشگران با امنیت خاطر بیشتری به مقصدشان خواهند رسید.

با فرهنگ سازی  استفاده از تکنولوژی های نوین و ارائه آموزش های لازم به شهروندان و رانندگان ،شهر تبریز در زمینه حمل و نقل مسافران و گردشگران خارجی این شهر می تواند میزبان شایسته ای در سال ۲۰۱۸ میلادی به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی باشد.

تمامی امکانات ارائه شده توسط این نرم افزار رایگان بوده  و این سامانه  هیچگونه خدمات حمل و نقلی ارایه نمی دهد و تنها بستر و زیر ساخت های لازم را برای مسافران و رانندگان آماده کرده است.
شهروندان تبریزی به صورت رایگان می توانند این نرم افزار را از پایگاه اینترنتی qonqa.ir دریافت و  با استفاده از آن به وسیله گوشی خود تاکسی مورد نظرشان را درخواست کنند.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.