کد خبر : 11419
تاریخ انتشار : شنبه 19 خرداد 1397 - 7:12

مشخصات تابلوهای تبلیغاتی معاف از عوارض

مشخصات تابلوهای تبلیغاتی معاف از عوارض

شهریارنیوز: سازمان زیباسازی شهرداری تبریز، طی اطلاعیه ای شاخصه های تابلوهای تبلیغاتی معاف از عوارض را اعلام کرد.

image

سازمان زیباسازی شهرداری تبریز، طی اطلاعیه ای شاخصه های تابلوهای تبلیغاتی معاف از عوارض را اعلام کرد.

به گزارش آی نیوز به نقل از سازمان زیباسازی شهرداری تبریز، در این اطلاعیه آمده است: بر اساس بند یک ماده ۲۹ قانون تعرفه عوارض شهری، تابلوها یا سازه های تبلیغاتی که برای معرفی هر نوع کالا یا ارائه خدمات و یا به منظور انتقال پیام شخصی در محدوده و حریم شهر نصب شده و در معرض دید عموم قرار می گیرند، در صورتی که بر مبنای حدود استاندارد باشند، مشمول  معافیت از پرداخت عوارض خواهدبود.

در ادامه این اطلاعیه، مشخصات تابلوهای معاف از پرداخت عوارض، به شرح زیر آمده است:

۲۹-۱-۱ تابلوهای موقت شناسنامه ساختمان های در حال احداث و تابلوهای هشدار دهنده  در این ساختمان ها (مانند هشدار خطر سقوط مصالح)، در صورتی که کالا یا خدماتی را تبلیغ نکنند و در ابعاد  ۷۰*۵۰ سانتی متر به صورت زرد رنگ، حاوی مشخصات ملک، مالک، مهندسین ناظر و مجری و منطقه شهرداری بوده و بر اساس طرح ابلاغی از سوی سازمان زیباسازی طراحی و نصب شده باشند.

 

۲۹-۱-۲ تابلوهای پزشکان، وکلای دادگستری به تعداد یک عدد و در ابعاد ۷۰ *۵۰ سانتی متر به شرط نصب در سر درب ورودی یا تابلو اعلانات.

 

۲۹-۱-۳ تابلوی دفاتر اسناد رسمی، ازدواج، طلاق، هریک به ابعاد ۸۰*۱۲۰، ۱۶۰*۲۴۰، ۲۴۰*۳۶۰ سانتیمتر و به شرط نصب در سر درب یا ورودی تابلوی اعلانات که در صورت عدم تطابق با شرایط فوق الذکر، عوارض آن برابر این ماده محاسبه و اخذ خواهدشد.

۲۹-۱-۴ شیشه نویسی  روی ویترین مغازه ها در صورتی که از ۲۵ درصد سطح شفاف ویترین تجاوز ننماید.

۲۹-۱-۵ تابلوهایی که معرف تاسیسات زیربنایی شهری و اماکن مربوط به آنها هستند؛ نظیر تاسیسات آب و فاضلاب برق، مخابرات، گاز

۲۹-۱-۶ تابلوهای نصب شده بر سردرب واحدهای دولتی، نهادها، نیروهای انتظامی و نظامی

۲۹-۱-۷ تابلوهای نام مجتمع های مسکونی، به شرط نصب در سر درب و عدم تبلیغ کالاهای تجاری

۲۹-۱-۸ تابلوهای ناشران، فروشندگان کتاب، نشریات و مطبوعات، اتحادیه ها و مجامع امور صنفی، تشکِّل های غیردولتی، خیریه ها، مراکز فرهنگی- مذهبی، واحدهای آموزشی و مهدکودک ها با ابعاد حداکثر ۲ مترمربع و به تعداد یک عدد؛ به شرطی که در سر درب نصب شده و کالاهای تجاری را تبلیغ نکنند.

۲۹-۱-۹ هتل ها، مهمان سراها، به شرط نصب در سر درب

۲۹-۱-۱۰ کلیه واحدهای صنفی، صنعتی، تولیدی، توزیعی، خدماتی، اداری، بانک ها، موسسات مالی واعتباری، صندوق های قرض الحسنه، شرکت ها، سازمان ها، ادارات دولتی، موسسات و دفاتر دولتی، عمومی و خصوصی و تعاونی، مساجد، خیریه ها، حسینیه ها، موسسات غیرانتفاعی، مراکز نظامی و انتظامی و کلیه موسسات وابسته به آن ها و همچنین مراکز علمی- پژوهشی، درمانی، بهداشتی و سایر موارد مشابه تنها مجاز به نصب یک تابلوی شناسایی که معرف و مبیّن محل استقرار و فعالیت اماکن تجاری، اداری و مذهبی بوده و جنبه تبلیغاتی نداشته باشند. همچنین تابلوی مذکور، صرفا در سردرب یا ورودی به طول دهنه مجاز مغازه و یا ورودی ساختمان محل استقرار به عرض حداکثر ۱ متر نصب شده باشد.

لازم به ذکر است که شهرداری عوارضی از این بابت وصول نمی کند، لیکن صاحبان این قبیل مشاغل موظفند در جهت رعایت مقررات مربوط به ساماندهی، تنظیم، نصب و بهسازی تابلوهای سطح شهر، قبل از نصب هر گونه تابلو از سازمان زیبا سازی شهرداری تبریز، مجوزهای لازم را اخذ نمایند.

۲۹-۱-۱۱ تابلوی روان LED ( تکرنگ) و نئون به ابعاد ۰.۵ * ۱ به عنوان معرفی و شناسایی محل استقرار خود و نصب در سر درب یا شیشه و افقی همراستا با نمای ساختمان باشد، به شرط اینکه موجب خیرگی نشود.

 

گفتنی است شهروندان محترم می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، به واحد تبلیغات شهری سازمان زیباسازی شهرداری تبریز، واقع در خیابان آزادی، بین چهاراه لاله و چهارراه ابوریحان، بازار روز، جنب بانک شهر مراجعه فرمایند.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.