کد خبر : 6241
تاریخ انتشار : یکشنبه 6 فروردین 1396 - 3:48

مشارکت تبریز در «روز جهانی ساعت‌زمین» با خاموشی یک‌ساعته عمارت تاریخی شهرداری

مشارکت تبریز در «روز جهانی ساعت‌زمین» با خاموشی یک‌ساعته عمارت تاریخی شهرداری

 همزمان با خاموشی بناهای مهم شهرهای جهان در روز جهانی ساعت‌زمین، سیستم‌های روشنایی و نورپردازی کلان‌شهر تبریز از جمله عمارت تاریخی شهرداری تبریز به مدت یک ساعت خاموش شد.

خاموشی عمارت شهرداری تبریز همزمان با خاموشی سیستم روشنایی سایر نمادهای مهم شهری جهان از قبیل برج ایفل در پاریس، خانه اپرای سیدنی و همچنین برج های آزادی و میلاد در تهران، شب گذشته به مدت یک ساعت از ساعت ۲۱:۳۰ تا ۲۰:۳۰ صورت گرفت.

علاوه‌بر عمارت شهرداری تبریز، سیستم روشنایی عمارت تاریخی ائل‌گلی نیز در آخرین شنبه ماه مارس، مقارن با ۵ فروردین ۹۶،  از ساعت ۲۰:۳۰ تا ۲۱:۳۰ غیرفعال بود.

صندوق جهانی حیات وحش (World Wildlife Fund) طرح ساعت زمین را از سال ۲۰۰۷ برای نخستین بار در استرالیا اجرا کرد که با استقبال کم نظیر مردم سراسر جهان مواجه شد؛ به‌گونه‌ای که بیش از ۱۲۸ کشور جهان در این طرح مشارکت داشتند.

بر اساس این طرح در آخرین شنبه ماه مارس هر سال به مدت یک ساعت میلیون‌ها نفر از مردم جهان در ساعت۲۰ و ۳۰ دقیقه تا ۲۱ و ۳۰ دقیقه با خاموش کردن چراغ‌های اضافی و با هدف صرفه‌جویی در مصرف انرژی، مقابله با تغییرات آب و هوایی و کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی در این حرکت جهانی شرکت می‌کنند.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.