کد خبر : 6697
تاریخ انتشار : دوشنبه 24 بهمن 1401 - 7:46

باید نگران تبریز باشیم/ زلزله خبر نمی دهد!

باید نگران تبریز باشیم/ زلزله خبر نمی دهد!

آی نیوز ، علی عباسی – نه اینطوری نمی شود باید بروم در تک تک خانه های محلات فقیرنشین و حاشیه نشین تبریز را بزنم.

آی نیوز ، علی عباسی – نه اینطوری نمی شود باید بروم در تک تک خانه های محلات فقیرنشین و حاشیه نشین تبریز را بزنم.

باید بروم و به تک تک خانه‌ها سر بزنم و بگویم اینجا که نشسته اید و زندگی می کنید با یک زلزله ۶ ریشتری روی سرتان خراب میشود.

باید بگویم خودتان، بچه هایتان و آینده تان زیر خروارها خاک مدفون خواهید شد باید به آنها بگویم که خطر زلزله از آنچه فکر می کنند به آنها نزدیک تر  است.

اما باور کنید این حرف را که می‌گویم شعاری بیش نیست. البته که من دغدغه ۴۵۰ هزار نفر حاشیه نشین شهر تبریز را دارم و نگرانم اما توان هشدار دادن به تک تک این تبارزه را ندارم.

اگر سیاستگزاران و ناظران و مدیران ما این نگرانی و این درد را داشتند باید تاکنون فکری اساسی برای حل موضوع خطر در کمین نشسته برای جان ۴۵۰ هزار نفر حاشیه نشین که در خانه های غیر استاندارد می‌نشینند می‌کردند.

اینکه شهردار کلانشهر تبریز اعلام کرده است تبریز با احداث ۱۷۰ واحد مسکونی در بافت پرخطر حاشیه نشین مقام اول کشوری را در احیای بافت‌های ناکارآمد شهری دارد حرف بسیار پر معنایی است. باز  گلی به جمال مسئولان شهری تبریز!

باید نگران باشیم. نگران تک‌تک شهروندانی که در این کلانشهر  شش هزار ساله ی « ۵۰ساله» در ساختمان های بی کیفیت، غیر استاندارد و پرخطر زندگی می کنند.

باید نگران باشیم نگران زلزله ۶ریشتری که به گفته آن عضو شورای شهر، در صورت آمدنش حتی توان جمع آوری جنازه ها حتی تا ماه بعد از زلزله را  نخواهیم داشت باید نگران باشیم باید نگران تبریز باشیم.

 

باید نگران تبریز باشیم

باید نگران تبریز باشیم

منتشر شده در: بهمن ۱۷, ۱۳۹۶ در ۰۵:۴۶


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.