کد خبر : 1048
تاریخ انتشار : شنبه 17 خرداد 1393 - 4:16

بازدید از موزه‌های آذربایجان شرقی در روز ملی جوان رایگان است

بازدید از موزه‌های آذربایجان شرقی در روز ملی جوان رایگان است

روز ۱۹ خرداد همزمان با روز ملی جوان، بازدید از موزه‌ها و محوطه‌ها و اماکن تاریخی فرهنگی آذربایجان شرقی برای جوانان استان رایگان است.

 

به مناسبت میلاد با سعادت حضرت علی اکبر(ع) و روز ملی جوان، بازدید از موزه‌ها و اماکن تاریخی فرهنگی استان در این روز برای سنین ۱۵ الی ۲۹ سال رایگان خواهد بود.

بازدید رایگان از موزه‌ها در روز جوان، در راستای اعتلای سطح دانش فرهنگی، تاریخی و بومی جوانان عزیز استان و نهادینه سازی فرهنگ حفظ و حراست از آثار تاریخی و ارج نهادن به میراث پیشینیان انجام می‌گیرد.
بنابر این گزارش، بازدید از موزه های آذربایجان، قاجار، مشروطه و مسجد کبود تبریز و نیز کلیسای تاریخی و ثبت جهانی شده سنت استپانوس، همه روزه از ساعت ۸ صبح تا هشت شب، برای علاقه مندان و گردشگران امکان پذیر خواهد بود.
همچنین، سایر موزه ها و اماکن تاریخی آذربایجان شرقی از ساعت ۸ صبح لغایت ۱۵ آماده بازدید علاقمندان هستند.
یادآور می‌شود، موزه‌های آذربایجان، قاجار، مشروطه، سنجش، قرآن و کتابت، محرم، هدایای خامنه، صفوی و مردم‌شناسی بناب، عشایر سراب، باستان‌شناسی خمارلو، موزه ایلخانی مراغه، رصدخانه، گنبدهای کبود، سرخ و غفاریه مراغه، سنگ نگاره‌های مراغه، معبد مهر در مراغه، ادب و عرفان اهر، کلیسای هوانس مراغه و خانه سفال در تبریز موزه ها و اماکن تاریخی تحت نظارت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی هستند.
لازم به ذکر است،ارائه کارت شناسایی برای جوانان محترم بازدیدکننده در روز ۱۹ خرداد ماه الزامی است.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.