کد خبر : 1157
تاریخ انتشار : جمعه 13 تیر 1393 - 19:10

آیت‌الله شبستری: نفرین بر شیطان بزرگ همیشه ورد زبان ملت ایران است

آیت‌الله شبستری: نفرین بر شیطان بزرگ همیشه ورد زبان ملت ایران است

امام جمعه تبریز با بیان اینکه دشمنی آمریکا با ملت ایران ریشه‌دار و دیرینه است، گفت: بی‌جهت نیست که ملت سرافراز ایران نفرین بر شیطان بزرگ و شعار «مرگ بر آمریکا» همیشه ورد زبانشان است و خواهد بود.

آیت‌الله محسن مجتهد شبستری امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز در مصلای امام خمینی(ره) این شهر با اشاره به ۱۲ تیر سالگرد فاجعه سقوط هواپیمای مسافربری ایران توسط دو فروند موشک زمین به هوای ناو آمریکایی اظهار کرد: مردم ایران این جنایت کم سابقه را به هیچ عنوان از یاد نخواهند برد.

وی با بیان اینکه در این جنایت آشکار ۲۹۸ نفر انسان بی‌گناه در این هواپیما به شهادت رسیدند، افزود: سر خط تروریسم در جهان و منشأ جنایات و ام‌الفساد، رژیم استکباری آمریکا است.

دشمنی آمریکا با ملت ایران ریشه‌ای و دیرینه است

خطیب جمعه تبریز با بیان اینکه خصومت آمریکا با ملت ایران ریشه‌دار و دیرینه است، خاطر نشان کرد: بی‌جهت نیست که ملت سرافراز ایران نفرین بر شیطان بزرگ و شعار مرگ بر آمریکا به واسطه این همه جنایات که از آمریکا دیده‌اند، همیشه ورد زبانشان است و خواهد بود.

وی افزود: الان هم در مذاکرات هسته‌ای آمریکا هر روز بهانه تراشی می‌کند و معلوم است این خصومت و کارشکنی‌ها از کجا آب می‌خورد.

آیت‌الله شبستری گفت: جنایات آمریکا و رژیم صهیونیستی و حامیان آنان در حال حاضر مسلمانان عراق، سوریه و لبنان را فراگرفته به همین دلیل ملت ایران شعار مرگ بر آمریکا را هرگز فراموش نمی‌کنند.

دشمنان امروز بر روی ایجاد جنگ‌های داخلی میان ملت‌ها سرمایه‌گذاری کرده‌اند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: دشمنان اسلام امروز بر روی ایجاد جنگ‌های داخلی میان ملت‌ها سرمایه‌گذاری کرده‌اند تا مردم را با عناوین قومی و مذهبی به جان یکدیگر بیندازند.

وی تبلیغات مستکبران را درباره حوادث عراق و برخی کشورها، نشان دهنده امید بستن آنها به ایجاد جنگ شیعه و سنی خواند و افزود: در عراق، دنباله‌ها و تفاله‌های رژیم صدام به همراه عده‌ای انسان‌های وحشی دست به جنایت می‌زنند و دشمنان این حوادث را جنگ شیعه و سنی می‌نامند اما این فقط یک آرزوست.
جنگ ملت عراق با داعش جنگ انسانیت با وحشی‌گری است
آیت‌الله شبستری گفت: آنها به دروغ حوادث عراق را جنگ شیعه و سنی می‌نامند اما این جنگ، جنگ تروریسم با مخالفان تروریسم، جنگ دلبستگان به اهداف آمریکا و غرب با طرفداران استقلال ملت‌ها و جنگ انسانیت با بربریت و وحشی‌گری است.
خطیب جمعه تبریز با اشاره به تلاش دشمنان اسلام برای تکرار حوادث عراق در برخی کشورهای دیگر تأکید کرد: ملت‌ها باید هوشیارانه این تحرکات را زیرنظر داشته باشند و بدانند دشمن برای از بین بردن استقلال و عزت مسلمانان، از هیچ کاری ابا ندارد.
وی با اشاره به حوادث کشور عراق و جنایات گروه داعش گفت: وقتی استکبار دید نمی‌تواند در سوریه به اهداف خود برسد با حمایت‌های مادی عربستان و برخی کشورهای شیخ نشین منطقه با حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی در عراق دست به جنایات تکان دهنده در مقابل دیدگان ساکت و مرگ‌بار سازمان ملل و حقوق بشر زد.
آیت‌الله شبستری داعش را دست نشانده آمریکا و استکبار اعلام کرد و گفت: این گروه تروریستی وحشی تنها فاجعه عراق نیست بلکه تهدیدی برای صلح و امنیت بین‌المللی است.
وی گفت: ما نمازگزاران تبریزی از مردم غیور عراق خواستاریم همانطوریکه ملت عراق از فتوای آیت‌الله میرزای شیرازی تبعیت کرده و استعمار انگلیس را در هم کوبیدند با قیام و تبعیت از مرجیعت از آیت‌الله سیستانی هرچه زودتر ریشه داعشی‌ها و بعثی‌ها را بخشکانند.

به یاد فقرا و گرسنگان باشیم
امام جمعه تبریز در ادامه خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز ضمن تبریک ایام ماه رمضان، خطاب به مسلمانان جهان گفت: ماه رمضان فرصت مناسبی است تا انسان‌های آزاده و مؤمن به تزکیه و تعلیم نفس بپردازند.
وی روزه گرفتن را سرشار از خیر و برکت برای مسلمانان ارزیابی کرد و افزود: روزه گرفتن علاوه بر اجر اخروی، موجب تلطیف شدن روح انسان‌ها شده و اراده آنان را تقویت می‌کند.
آیت‌الله مجتهد شبستری از ماه مبارک رمضان به عنوان تقرب به درگاه باری تعالی یاد و بر ضرورت انجام فریضه‌های دینی این ماه پرفضیلت تأکید کرد.
وی با اشاره به آثار اجتماعی روزه گفت: در شرایط تورمی و گرانی حاکم در جامعه خانواده‌هایی هستند که در ماه‌ها یک وعده هم نمی‌توانند گوشت تهیه کنند در این ماه مبارک رمضان به یاد فقرا و گرسنگان باشیم.
آیت‌الله شبستری با اشاره به خودسازی و اجتناب و دوری از گناه در ماه مبارک رمضان گفت: در این ماه نه تنها از خوردن و آشامیدن خودداری کنیم بلکه باید چشم و زبانمان نیز روزه باشد

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.