کد خبر : 119
تاریخ انتشار : پنجشنبه 26 اردیبهشت 1392 - 5:20

صلاحیت ۸۸ نفر برای عضویت در شورای اسلامی شهر تبریز رد شد

صلاحیت ۸۸ نفر برای عضویت در شورای اسلامی شهر تبریز رد شد

آی نیوز- دبیر هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی آذربایجان شرقی گفت: صلاحیت ۸۸ نفر داوطلب برای عضویت در شورای اسلامی شهر تبریز رد شد.

آی نیوز نه نقل از ایرنا – الله وردی دهقانی افزود: این تعداد از رد صلاحیت شده ها توسط هیات های اجرایی به هیات نظارت گزارش شده است.
وی گفت: در شهر تبریز ۴۸۰ نفر برای عضویت در شورای اسلامی نام نویسی کرده بودند که با رد صلاحیت های فوق، تعداد ۳۹۲ نفر احراز صلاحیت شده و می توانند در رقابت های انتخاباتی ۲۴ خرداد حاضر شوند.
بر اساس قانون جدید شوراهای اسلامی، اعضای یازده نفره فعلی شورای اسلامی شهر تبریز به ۲۱ نفر افزایش یافته است.
دهقانی اضافه کرد: آمار رد صلاحیت شده های شوراهای اسلامی شهر و روستای آذربایجان شرقی به دلیل حجم پرونده های وارده به هیات نظارت و همچنین ارسال نشدن آمار توسط پاره ای از بخشداری ها هنوز قطعی نشده است.
وی با بیان اینکه افرادی که صلاحیت آنها در هیات های اجرایی احراز نشده است، می توانند شکایت خود را به هیات های نظارت بخش ها و شهرستان ها ارسال کنند، گفت: در صورت فقدان نتیجه گیری، رد صلاحیت شده ها می توانند شکایت خود را به هیات نظارت عالی استان اعلام کنند.
دهقانی افزود: آمار نهایی و نتایج شکایات واصله به هیات های نظارت پس از بررسی و رسیدگی در ۲۸ اردیبهشت به هیات های اجرایی ارسال می شود.

دبیر هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای آذربایجان شرقی زمان قطعی اعلام لیست نامزدهای این نهادهای مدنی را ۱۲ خرداد ماه اعلام کرد.

انتخابات چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ۲۴ خرداد برگزار می شود.

برای عضویت در شوراهای اسلامی شهر و روستای آذربایجان شرقی ۱۲ هزار و ۸۵۱ نفر نام نویسی کرده بودند که از این تعداد یکهزار و ۹۹۳ برای شوراهای شهر و ۱۰ هزار و ۸۵۸ نفر برای شوراهای روستایی نام نویسی کرده اند.

از این تعداد، یکهزار و شش نفر برای نمایندگی در شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان تبریز ثبت نام کرده اند.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.