کد خبر : 12415
تاریخ انتشار : یکشنبه 10 تیر 1397 - 3:24

مهار آتش سوزی در منطقه حفاظت شده دیزمار آذربایجان شرقی

مهار آتش سوزی در منطقه حفاظت شده دیزمار آذربایجان شرقی

معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: آتش سوزی در مراتع منطقه حفاظت شده دیزمار با حضور به موقع همکاران حفاظت محیط زیست و نیروهای انتظامی و امدادی…

 

معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: آتش سوزی در مراتع منطقه حفاظت شده دیزمار با حضور به موقع همکاران حفاظت محیط زیست و نیروهای انتظامی و امدادی مهار شد.

 میرمحسن حسینی قمی با اعلام این خبر، اظهار کرد: طبق برآورد اولیه ۱۰ هکتار از مراتع این منطقه دچار آتش سوزی شده بود که با تلاش ۵ ساعته نیروها بطور کامل اطفا شد. 

 وی افزود: به دلیل گرمای هوا و زیاد بودن تراکم پوشش گیاهی در مناطق مرتعی و جنگلی، در صورت کمترین بی احتیاطی از سوی عوامل انسانی امکان آتش سوزی در منطقه و جنگل های ارسباران وجود دارد.

  قمی از اهالی منطقه و مسافران درخواست کرد از برافروختن آتش در نزدیکی درختان و گیاهان خشک خودداری کنند.  

 وی ادامه داد: وجود گیاهان خشک در منطقه و گرمای هوا، دو عامل اصلی طبیعی وقوع آتش سوزی در جنگل ها و مراتع است.  

 معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی همچنین از مردم درخواست کرد از رها سازی مواد شیشه ای نظیر انواع بطری شیشه ای و پلاستیکی و اشیا مشابه در داخل جنگل ها و مراتع خودداری کنند. 

وی افزود: این اشیا همانند عدسی ذره بین عمل کرده و موجب اشتعال علوفه خشک و مواد قابل اشتعال کف جنگل ها و مراتع شده و کانون های آتش در مناطق ایجاد می کنند. 

 قمی گفت: گردشگران در صورت استفاده از منقل و اجاق زغالی و چوبی خاکسترهای اضافی را به محیط تخلیه نکنند. 

 وی تاکید کرد: مردم به هیچ وجه در داخل جنگل ها و مراتع آتش روشن نکرده و در مواقع ضروری از سطوح بدون پوشش گیاهی استفاده و اجاق را با سنگ محصور کنند. 

 معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی یادآوری کرد: پس از اتمام استفاده از آتش از خاموش شدن آن اطمینان حاصل کرده و هیچ گاه خاکسترهای اجاق را بدون اطمینان از خاموش شدن کامل رها نکنند. 

  وی از مردم درخواست کرد از پرت کردن ته سیگار یا چوب کبریت استفاده شده در طبیعت و مکان های مستعد آتش سوزی و از سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی در مزارع نیز به جد خودداری کنند. 

  قمی اظهار کرد: شهروندان در هنگام مشاهده آتش سوزی می‌توانند مراتب را با شماره های ۱۸۱۲و ۱۵۴۰ به اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی اطلاع دهند.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.