کد خبر : 1364
تاریخ انتشار : پنجشنبه 16 مرداد 1393 - 3:47

پلیس طرح‌های جمع‌آوری معتادان خطرناک را با قوت ادامه می‌دهد

پلیس طرح‌های جمع‌آوری معتادان خطرناک را با قوت ادامه می‌دهد

فرمانده انتظامی شهرستان تبریز از جمع‌آوری و دستگیری معتادان خطرناک خبر داد و گفت: پلیس طرح‌های جمع‌آوری معتادان خطرناک را با قوت ادامه می‌دهد.

فرهنگ نوروزی ظهر امروز در گفت‌و گو با خبرنگاران در خصوص جزئیات این طرح اظهار کرد: طرح جمع‌آوری معتادان تابلو و خطرناک در سطح کلانشهر تبریز توسط مأموران انتظامی این فرماندهی به مرحله اجرا گذاشته شد.
وی با بیان اینکه تاثیرات مواد مخدر غیرقابل جبران بوده و خانواده‌ها باید توجه لازم در این زمینه را داشته باشند، گفت: تربیت فرزندان با شیوه‌های تحکم‌آمیز و غیرواقع‌بینانه فاصله عاطفی آنان از پدر و مادر را در برخواهد داشت و باعث خواهد شد تا جوانان به دنبال جایگزین‌های غیرمعقول و مخرب نظیر مواد مخدر بروند.
فرمانده انتظامی کلانشهر تبریز تاکید کرد: مصرف مواد مخدر نه تنها باعث می‌شود که فرد عوارض شدید جسمی و روانی را تحمل کند بلکه موجب می‌شود تا توانایی‌ها و مهارت‌های طبیعی مانند کارایی، استقلال، پرورش اعتماد به نفس و تصمیم‌گیری را که باید در دوره تکامل تا بزرگسالی کسب کند، به دست نیاورد.
وی افزود: بنابراین پس از مدتی به جای دست و پنجه نرم کردن با مشکلات زندگی و یادگرفتن چگونگی حل مسائل و مشکلاتش، می‌آموزد که چگونه از مشکلات فرار کند و در نتیجه رشد تکامل استقلال و کسب مهارت‌های زندگی در اوی متوقف می‌شود.
نوروزی اضافه کرد: داشتن جامعه‌ای پویا و مترقی مستلزم تربیت جوانان سالم در تمام ابعاد شخصیتی و اجتماعی است و پایه و اساس شکل‌گیری هویت افراد در نهاد خانواده نمود پیدا می‌کند.
فرمانده انتظامی تبریز مهم‌ترین خواسته مردم را تامین امنیت در جامعه دانست و گفت: پلیس قصد دارد با بهره‌گیری از تمامی امکانات و نیروی انسانی خود این امر را به نحو مطلوب در جامعه به منصه ظهور برساند.
وی تصریح کرد: آگاه ساختن فرزندان، غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان، توجه به خواسته‌های منطقی نسل جوان، برقراری رابطه عاطفی در خانواده و تشویق فرزندان به انجام فرایض دینی را می‌توان از جمله راه های پیشگیری از اعتیاد جوانان ذکر کرد .
نوروزی افزود: آموزش عمومی و پیشگیری از اعتیاد باید به عنوان یک فرهنگ در جامعه همگانی شود و مقدم بر همه باید با شناخت دقیق نیازهای جوانان که بیشترین شمار معتادان را در کشور تشکیل می‌دهند، به علل و ریشه‌های اعتیاد پی برد.
این مقام انتظامی در ادامه خاطرنشان کرد: در اجرای این طرح یک هزار و  ۹۶۷ معتاد تابلو و خطرناک دستگیر شده و به کلانتری انتقال داده شدند.

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.