کد خبر : 16041
تاریخ انتشار : یکشنبه 1 مهر 1397 - 15:10

معاون اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی: دانش آموزان را محدود به نمره نکنیم

معاون اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی: دانش آموزان را محدود به نمره نکنیم

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه نباید دانش آموزان را صرفاً محدود به نمره کنیم، گفت: کسب نمرات عالی در مدارس لازم است.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه نباید دانش آموزان را صرفاً محدود به نمره کنیم، گفت: کسب نمرات عالی در مدارس لازم است اما کافی نیست  از این رو باید به آموزش دانش آموزان از تمام زوایا توجه شود . 

    علی جهانگیری در آیین بازگشایی مدارس ضمن به صدا درآوردن زنگ دبیرستان دخترانه نمونه دولتی فاطمیه، از دانش آموزان به‌عنوان آینده سازان این کشور نام برد و اظهار کرد: هر یک از دانش آموزان ما منبع سرشاری از خلاقیت  هستند که باید آن‌ها را باور کرده و در مسیر صحیح هدایت کنیم . 

  وی با تأکید بر آموزش مهارت حل مسئله به‌عنوان یکی از فرایندهای عالی تفکر گفت: امروز ما نیازمند دانش‌آموزانی هستیم که بتوانند در آینده مسائل جامعه را تشخص داده و برای رفع آن‌ها راه‌کارهای جدید ارائه کنند . 

  وی ادامه داد: امروز نزدیک به ۱۴ میلیون دانش‌آموز در سراسر کشور در کلاس‌های درس حاضر می‌شوند که نیروهای متخصص فردای کشور را تشکیل خواهند داد و از امروز باید با واقعیت‌های اقتصادی جامعه آشنا شده و برای اعتلای کشور با تعیین اهداف درست قدم بردارند . 

  جهانگیری با اشاره به وابستگی کشور به  اقتصاد نفت گفت: متأسفانه کشور ما در طول سال‌ها متمادی با تکیه‌بر اقتصاد نفتی اداره شده است و این موضوع حتی باعث شده است که کشورهایی مثل امریکا با سوءاستفاده از این موضوع بحث تحریم‌های نفتی را مطرح کنند که می‌تواند به اقتصاد ما ضربه بزند و تنها راه برون‌رفت از این مشکلات گذر از اقتصاد نفتی و حرکت در مسیر اقتصاد مبتنی بر دانش و فناوری است . 

 وی خاطرنشان کرد: مغز هر یکی از دانش آموزان ما یک چاه نفت است، امروز باید به این باور برسیم که توانی‌هایی فرزندان این مرزوبوم را ارج نهاده و آن‌ها را در مسیر دانش و فناوری سوق دهیم ، ما باید بتوانیم با تکیه‌بر فعالیت‌های خلاقانه و نوآورانه کشور را اداره کنیم و به‌جای استخراج معادن و چاه‌های نفت باید وقت و انرژی خود را صرف به ظهور رساندن دانش فرزندان این مرزوبوم بکنیم که منابع لایزال هستند که کشور را خواهند ساخت . 

  جهانگیری با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در دولت تدبیر و امید در راستای تغییر نگاه‌ها و تأکید بر دانش و فناوری و تأثیرآن در اقتصاد کشور گفت: خوشبختانه دولت در این موضوع با جدیت واردشده است و در همین راستا طی سال‌های گذشته شاهد فعالیت منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی در استان بودیم که ایجاد اکوسیستم فناوری در شهر تبریز از برنامه‌های این منطقه است تا اقتصاد این شهر با تکیه‌بر اقتصاد فناورانه و دانش بینان مدیریت شود.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.