کد خبر : 1612
تاریخ انتشار : چهارشنبه 9 مهر 1393 - 4:21

۹۰ علیه تراکتور/ تقسیم آرا هواداران تراکتور به نفع طارمی!

۹۰ علیه تراکتور/ تقسیم آرا هواداران تراکتور به نفع طارمی!

دوشنبه شب برنامه ۹۰ یک نظر سنجی در مورد بهترین گل لیگ برتر برگزار کرد که از تیم تراکتورسازی دو بازیکن در این نظر سنجی شرکت داده شده بودند.

 درنگاه اول شاید انتخاب دو بازیکن از تراکتورسازی منطقی به نظر برسد زیرا محسن دلیر و سامان نریمان جهان گل های زیبایی زده بودند  اما حقیقت پشت ماجرا چیز دیگری است.

مجموع آراء سامان نریمان جهان و محسن دلیر در این نظرسنجی بیش از ۳۸۱هزار نفر بود در حالی طارمی با کسب ۳۵۱ هزار رای برنده شد.

مجریان برنامه ۹۰ با این کار خود عملا تعداد آرای بازیکن تیم تراکتورسازی را به نصف کاهش دادند تا بازیکنی از این تیم برنده نشود.

زیرا در این نظرسنجی ها معمولا نظر دهندگان، نه به کیفیت گل زده شده که به خاطر رنگ پیراهن بازیکن و تیمی که در آن بازی می کند نظر می دهند.

به هر حال این نظرسنجی غیر علمی هم انجام شد اما در عمل شاهد بودیم که تعداد آرا کسانی که به دو بازیکن تراکتورسازی رای داده بودند بیش از بازیکنان دیگر بود.

اعتبار علمی نظرسنجی هایی نظیر این خیلی پایین است زیرا طراح سوال با تعیین گذاره هایی سعی در جهت دادن به آرا داده شده دارد و در این نظرسنجی نیز اراده بر تقسیم آرا هواداران تراکتورسازی کاملا مشهود بود.

تحلیل آماری و موضوعی این نظرسنجی نکته های جالبی را در مورد تیم تراکتورسازی و مردود شدن اغلب نظرسنجی های برنامه ۹۰ بخصوص در مورد تراکتورسازی آشکار می شود که در مجالی دیگر به آن پرداخته خواهد شد.

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 8 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۸
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

مهدی وقاری چهارشنبه , ۹ مهر ۱۳۹۳ - ۶:۳۴

حالم از برنامه ۹۰ به هم میخوره

نادرتيراختور چهارشنبه , ۹ مهر ۱۳۹۳ - ۶:۴۸

آخه این چه برنامه ایست که شما نگاه میکنین بعدا هم میاین با خبرهاتون اعصاب طرفدارارو خرد میکنین فردوسی پور ارزششو نداره اصلا ولش کنین این دلقک رو.

هوادار تراختور چهارشنبه , ۹ مهر ۱۳۹۳ - ۷:۵۰

در نظرسنجی برنامه نود که به بهترین گل شهریور ماه اختصاص یافته بود اگر دقت کرده باشید آرای سامان نریمان جهان و محسن دلیر در مجموع شده بود(۳۸۱ هزار نفر)در صورتی که طارمی بازیکن پیروزی(۳۵۱ هزار)رای آورده بود…
مطمئنا اگر یک بازیکن از تیم تراختور در این نظرسجی گزینش می شد هواداران تراختوری و البته بازیکن تراختوری رتبه نخست را کسب می نمود که متاسفانه باز برنامه نود و شخص آقای فردوسی پور تقسیم آرا هواداران تراکتور را به نفع طارمی بازیکن پیروزی کرد!!!

موغان چهارشنبه , ۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۸

بی ش.. عادیل

میانالی چهارشنبه , ۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۹

برنامه شون فقط برای اس ت ق لال و چرت پلیسه بقیه به حساب نمیان بازیکن پدیده سال رو هم با پارت بازی عباس زاده رو انتخاب کردن در حالی که فرشاد احمدزاده چپ پا یکی از بهترین های ایران است و یا سامان

مهدی پنجشنبه , ۱۰ مهر ۱۳۹۳ - ۹:۰۹

با سلام هواداران واقعی تیراختور خیلی وقته که این برنامه رو تحریم کردند و تنها دلیل تماشا کردن این برنامه هنم دیدن صحنه های حساس تیمه و الا اگه هواداران اس ام اس میفرستادند طارمی که سهله هر ۴ تا گزینه هم تیراختوری بود باز هم برنده یک تیراختوری میبود

الیاس جمعه , ۱۱ مهر ۱۳۹۳ - ۶:۳۸

باسلام اختلاف رای طارمی بادلیر ۱۵۸۵۸رای و ۲%واختلاف مجموع آرای دلیر و نریمانجهان بارفیعی۱۹۳۸۶رای به نفع تراکتورچیها ولی درصد مجموع این دو با رفیعی برابراست این است قاعده جدید در محاسبات برنامه نود

اراز-- اردبیل جمعه , ۱۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۶

این برنامه هدفش کمک و تعریف کردن و بزرگ کردن بازیکنا و تیم شانسپولیسه . هر موقع هم تیمه محبوبش تو بحران میره با یه نظرسنجی ورقو برمیگردونه .