کد خبر : 17995
تاریخ انتشار : شنبه 28 مهر 1397 - 21:12

تعیین ردیف بودجه برای نمایشگاه کتاب تبریز در کنار تهران

تعیین ردیف بودجه برای نمایشگاه کتاب تبریز در کنار تهران

استاندار آذربایجان‌شرقی در آئین افتتاح نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز بر ضرورت حمایت از برپایی نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز تاکید کرد.

مجید خدابخش گفت:  با توجه به سابقه فرهنگی شهر تبریز ان‌شاءالله در کنار نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، ردیفی هم برای نمایشگاه بین الملی کتاب تبریز درنظر گرفته شود.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به اهمیت نمایشگاه کتاب اظهار داشت: تبریز شهر اولین‌هاست و اولین چاپخانه نیز در تبریز راه‌اندازی شده است، با توجه به این سابقه‌ی فرهنگی تبریز انتظار داریم که نمایشگاه کتاب همه ساله حمایت و برگزار شود.

وی با تاکید بر گنجاندن مطالعه و کتاب خواندن در بین فعالیت‌های روزانه، افزود: کتاب آگاهی بخش انسانی است و نه تنها برای زندگی اجتماعی، بلکه برای زندگی فردی نیز بسیار مفید و موثر است.

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که افراد اهل مطالعه تعداد واژه‌های بیشتری را در ذهن خود محفوظ می‌دارند، گفت: مکتوب شدن مطالب، تاثیر بسیاری بر مخاطبان دارد.

وی با اشاره به این‌که انسان بدون کتاب و مطالعه، تزکیه و تربیت نمی‌شود، افزود: مطالعه کتاب در راستای درمان ناهنجاری اخلاقی و روحی نیز موثر بوده و لازم است که کتاب را در زندگی خود مورد توجه قرار دهیم.

وی با بیان این‌که در کنار توسعه نشر دیجیتال که دستاورد بشری است، کتابخوانی نیز باید رواج یابد چرا که کتاب همچنان ماندگار خواهد بود، افزود: کتاب، تربیت کننده‌ی بشری است.

خدابخش در رابطه با برپایی نمایشگاه تبریز نیز تشریح کرد: در رابطه با این نمایشگاه حتی گاهی گفته ‌شد که برگزار شود یا خیر! چرا که این نمایشگاه در مکانی خصوصی برپا می‌شود و نیازمند هزینه و حمایت است؛ البته هزینه کردن در چنین مواردی ارزش دارد.

وی با بیان این‌که شهر تبریز خیران بسیاری دارد، گفت: یکی از خیران ساکن لندن اعلام کرده که زمین در اختیارم قرار دهید تا بزرگترین کتابخانه کشور را احداث کنم.

گفتنی است، شانزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز از ۲۹ مهر الی چهارم آبان ماه از ساعت ۱۰ الی ۲۰ در نمایشگاه بین المللی تبریز برپا خواهد بود.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.