کد خبر : 1923
تاریخ انتشار : یکشنبه 7 دی 1393 - 10:23

احداث پل دوستی در مرز ایران و آذربایجان احداث می شود

احداث پل دوستی در مرز ایران و آذربایجان احداث می شود

 

 

 

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به انعقاد قرارداد ساخت آزادراه تبریز ـ بازرگان به طول ۲۸۵ کیلومتر گفت: یکی از شاخه‌های این آزادراه، بزرگراه مرند‌ ـ جلفا است که عملیات اجرایی آن آغاز شده و با اتمام آن گشایش جدیدی از مسیر تبریز تا مرز ایران و آذربایجان ایجاد خواهد شد.

 

اسماعیل جبارزاده با بیان اینکه راه‌ها اولین لازمه توسعه مراودات اقتصادی هستند، اظهار داشت: برای توسعه شبکه ارتباطی و اتصال مراکز اقتصادی با مرزهای کشور پروژه‌های متعددی در حوزه راه‌سازی استان در حال اجراست.

وی با اشاره به انعقاد قرارداد ساخت آزادراه تبریز ـ بازرگان به طول ۲۸۵ کیلومتر، افزود: یکی از شاخه‌های این آزادراه، بزرگراه مرند ـ جلفا است که عملیات اجرایی آن آغاز شده و با اتمام آن گشایش جدیدی در مسیر تبریز تا مرز ایران و آذربایجان ایجاد خواهد شد.

جبارزاده، راه‌آهن تبریز ـ میانه را یکی دیگر از طرح‌های بزرگ استان در حوزه راه عنوان کرد و گفت: این پروژه ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای اتمام آن تا پایان دولت یازدهم برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

وی افزود: با اجرای این خط شاهراه ارتباطی بزرگی بین تبریز و کشورهای همسایه برقرار خواهد شد که در توسعه حوزه حمل و نقل کالا و مسافر تاثیرات بسزایی خواهد داشت.

استاندار آذربایجان‌شرقی در خصوص فعالیت‌های مشترک ایران و آذربایجان در منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس نیز گفت: هیچ محدودیتی برای حضور سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در این منطقه نیست و استعدادهای این منطقه ظرفیت خوبی برای همکاری مشترک دو کشور همسایه به شمار می‌رود.

وی همچنین از احداث پل دوستی در منطقه قلی‌بیگلو در مرز ایران و آذربایجان خبر داد و گفت: این پل نیز امکان تازه‌ای برای توسعه روابط خواهد بود که مطالعات اجرایی آن آغاز شده و جزو پروژه‌های مصوب وزارت راه و شهرسازی است.

جبارزاده افزود: امیدواریم از طرف جمهوری آذربایجان نیز علاقمندی برای احداث این پل نشان داده شود و به‌زودی شاهد بهره‌برداری از آن باشیم.

استاندار آذربایجان‌شرقی همچنین با اشاره به مراجعه اتباع جمهوری آذربایجان به مراکز درمانی شهر تبریز، از افزایش امکانات بهداشتی و درمانی برای ارایه خدمات بهتر به آنها خبر داد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اطلاع‌رسانی مناسب و افزایش تجهیزات، زمینه ارایه خدمات روان و سالم پزشکی را فراهم کرده و نوعا نیز اتباع کشور همسایه آذربایجان از این خدمات راضی هستند.

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.