کد خبر : 1944
تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 دی 1393 - 4:59

شبستری: کارخانجات مس ارمنستان رودخانه ارس را آلوده می‌کنند

شبستری: کارخانجات مس ارمنستان رودخانه ارس را آلوده می‌کنند

 

 

 

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان‌‌شرقی گفت: پسماندهایی که از کارخانجات مس کشور ارمنستان وارد رودخانه ارس می‌شوند لطمات زیست محیطی قابل‌توجهی را برای آبزیان ارس و کشاورزی منطقه به بار آورده است.

سعید شبستری  در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان اظهار کرد: آلودگی آب ارس تبدیل به یک مشکل جدی شده است که ناشی از بی‌مسئولیتی ارمنستان است و باید چنین مسائلی به موقع پیگیری و اعلام شود تا اگر لازم باشد تذکرات لازم را با ارائه مستندات به دولت ارمنستان انتقال دهیم.

وی افزود: تامین آب و غذای سالم از جمله مسائل اولویت‌داری هستند که تک تک اعضای کارگروه سلامت و امنیت غذایی باید در این رابطه احساس مسئولیت کنند و از ظرفیت بین دستگاهی برای ارتقاء کیفیت خدمات ارائه شده مربوطه بهره ببرند.
شبستری اضافه کرد: لازم است آزمایشگاه‌های علوم پزشکی برای بررسی دقیق سلامت آب و غذا توسعه یابند که دانشگاه علوم پزشکی می‌تواند از طریق خرید خدمت و تقبل برخی هزینه‌ها موجب صرفه‌جویی شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی میزان آلودگی آب در شهرستان‌هایی مثل اهر و مرند را نگران کننده توصیف و تصریح کرد: باید این موضوع به جد پیگیری و کارها بر اساس برنامه‌ریزی و لحاظ وضع موجود انجام شود تا با استفاده از همکاری بین بخشی و از ظرفیت‌‌های موجود بهره‌مندی حداکثری به عمل آید.
شبستری همچنین بحث آلودگی منطقه هشترود را مهم قلمداد کرد و افزود: این مسئله باید به شکلی جامع‌تر و وسیع‌تر از پیش نگریسته شود؛ چرا که تنها بحث آب نیست و کشاورزی و محیط زیست منطقه نیز تهدید می‌شود که لازم است سازمان حفاظت از محیط زیست تدابیر لازم را در این ارتباط بیندیشد.

وی با بیان اینکه جا دارد صدا و سیما و مطبوعات در امر آموزش و اطلاع‌رسانی سلامت بیشتر ورود یابند تا بحث خودمراقبتی در بین مردم نهادینه شده و از صرف هزینه‌های گزاف برای درمان مردم جلوگیری شود؛ ادامه داد: رسانه‌ها می‌توانند با انتقال مسائل و اطلاعات مقتضی مسئولان را در ارائه خدمات مطلوب بهداشت و سلامت به مردم یاری کنند.

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.