کد خبر : 1965
تاریخ انتشار : دوشنبه 15 دی 1393 - 7:07

دریاچه‌ارومیه با همایش و نظر احیا نمی‌شود/ نظرات اجرا شدنی نیست

دریاچه‌ارومیه با همایش و نظر احیا نمی‌شود/ نظرات اجرا شدنی نیست

 

 

 

عضو شورای شهر تبریز با اشاره به تعداد بالای همایش، خبر و نظر در زمینه احیا دریاچه ارومیه گفت: این نظرات اجرا شدنی نیست چرا که هیچ کدام از ما که نسبت به مسئله شناخت داریم در این جمع‌ها و ستادهای احیا حضور نداریم.

بهروز خاماچی در صحن علنی شورای شهر تبریز با اشاره به تعداد بالای همایش و خبر و نظر در زمینه احیا دریاچه ارومیه اظهار داشت: این خبرها مانند نمک بر روی زخم ماست چون هیچ کدام از این برنامه‌ها اجرا شدنی نیست.
وی افزود: این نظرات اجرا شدنی نیست چرا که هیچ کدام از ما که نسبت به مسئله شناخت داریم در این جمع‌ها و ستادهای احیا حضور نداریم.
خاماچی اضافه کرد: یک روز از انتقال آب ارس به دریاچه ارومیه می‌گویند و روز دیگر از انتقال آب زاب اما در عمل هیچ اتفاقی نمی‌افتد.
عضو شورای شهر تبریز با انتقاد از این موضوع که اخیرا کارشناسان در بحث دریاچه‌ارومیه تنها به بحث خشکسالی اشاره می‌کنند، گفت: خشکسالی و کم شدن آب رودهایی که به این دریاچه می‌ریزند تنها یکی از دلایل این موضوع است.
خاماچی تاکید کرد: از گذشته این مسئله ثابت شده است که آب این دریاچه از خودش می‌جوشد و وجود یک هزار و ۴۰۰ چاه عمیق عمدتا غیرقانونی که از دریاچه تغذیه می‌کنند عمده دلیل خشک شدن دریاچه ارومیه بوده است.
وی با انتقاد از اینکه باغات زیادی در مسیر تبریز، مرند و صوفیان از این چاه‌ها تغذیه می‌کنند گفت: باید بدانیم زمان آبیاری غرقابی گذشته و الان زمانی نیست که چند درخت محدود را با آب یک چاه آبیاری کنیم و لازم است از آبیاری قطره‌ای استفاده شود.   

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.