کد خبر : 2005
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 دی 1393 - 19:30

بسیاری از بهبود‌‌‌‌‌‌‌‌یافتگان بیکار در آذربایجان شرقی دوباره معتاد می‌شوند

بسیاری از بهبود‌‌‌‌‌‌‌‌یافتگان بیکار در آذربایجان شرقی دوباره معتاد می‌شوند

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: اگر معتاد بهبود یافته‌ای شغلی نداشته باشد به احتمال ۹۰ درصد دوباره به اعتیاد پناه می‌برد.

 اسماعیل جبارزاده امشب در جلسه شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان از کشف ۶۸۳ کیلوگرم مواد مخدر در استان در سال جاری خبر داد و تصریح کرد: مقایسه عملکرد شورا با سال گذشته نشان می دهد در تمام زمینه‌ها و ابعاد مبارزه این شورا پیشرفت قابل توجهی داشته که در سایه همت تک تک اعضاء محقق شده و این تلاش‌ها جای تقدیر دارد.

وی افزود: به‌شدت مخالف ملاک بودن تعداد جلسات برگزار شده در ارزیابی عملکرد ستادهای مبارزه با مواد مخدر استان‌ها هستم بلکه لازم است معیار سنجش عملکرد ماحصل اقدام انجام گرفته باشد.

استاندار آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: یکی از اهدافی که از سال گذشته در پی آن بودیم همراه کردن مردم در موضوع مبارزه با مواد مخدر و شرکت در بحث پیشگیری و کاهش آسیب این معضل بود که در حال حاضر شاهد هستیم این هدف تحقق یافته و فضای مشارکتی مطلوب در میان مردم استان حاکم شده است.

آسیب پذیری جوانان از قبل فضای مجازی و اینترنت

جبارزاده با اشاره به آسیب‌پذیری جوانان از قبل فضای مجازی و اینترنت افزود: توصیه می کنم قراردادی با یک شرکت ذیصلاح منعقد شود تا ورود موثرتری به فضای مجازی داشته و نظرات و مسائل موجود را احصاء کنیم که جا دارد در این ارتباط سپاه از ظرفیت‌های موجودش بهره بیبشتری ببرد.

وی بر لزوم تکمیل هر چه سریع‌تر مرکز ماده ۱۶ نیز تاکید کرد و گفت: هر چند قرار بود این مرکز تا دهه‌فجر امسال آماده شود ولی ظاهرا با توجه به حجم کاری موجود این امر امکان پذیر نخواهد بود؛ بنابراین تدابیری اندیشیده شود که با تقویت پیمانکار و افزایش کارکنان بخشی از این مرکز تا اواخر بهمن ماه راه اندازی و در اختیار معتادان قرار گیرد.

تشکیل کمیته اطلاع رسانی ستاد مبارزه با مواد مخدر ضروری است

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: لازم است همکاران اقدامات انجام گرفته خود را در رابطه با مبارزه با موادمخدر به رده‌های مربوطه به‌نحوی اطلاع رسانی کنند و تشکیل کمیته اطلاع‌رسانی، برگزاری کنفرانس خبری و اطلاع‌رسانی ویژه ضروری به نظر می‌رسد چرا که هر قدر در این زمینه بیشتر اطلاع رسانی کنیم موجب ایجاد امنیت روحی و روانی در مردم می‌شود.

بهبود یافتگان بیکار به احتمال ۹۰ درصد دوباره به اعتیاد پناه می‌برند

این مسئول با بیان اینکه اگر معتاد بهبود یافته‌ای شغلی نداشته باشد به احتمال ۹۰ درصد دوباره به اعتیاد پناه برده و به بداخلاقی‌های خیابانی و اعمال خلاف قانون از قبیل سرقت مبادرت می‌ورزد، تاکید کرد: باید امکانات خود اشتغالی و آموزش مهارت معتادان را از طریق آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و  مشارکت افراد خیر فراهم آوریم تا جلوی پیامدهای بعدی بیکاری معتادان بهبود‌یافته را هم بگیریم.

جبارزاده در پایان تلاش‌های خبرنگاران و روزنامه نگاران را در عرصه اطلاع رسانی، فرهنگ‌سازی، مبارزه، پیشگیری و کاهش آسیب‌های ناشی از موادمخدر قابل تقدیر ارزیابی و خاطرنشان کرد: همه اقشار جامعه وظیفه دارند برای حفظ امنیت جوانان و نوامیس مملکت تمام توان و ظرفیت خود را بکار گیرند.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.